فروش سریع خانه چگونه امکان پذیر است؟

رکن مهم زندگی شهری داشتن مسکن است. عده‌ای از افراد هم در حوزۀ مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند و به خرید و فروش آن می‌پردازند. همچنین شما هم ممکن است خانه‌ای داشته باشید که به دنبال راه‌هایی برای فروش یا اجاره دادن سریع‌تر آن بگردید. بازار خرید و فروش و اجارۀ مسکن به خصوص در شهرهای بزرگ بسیار رقابتی است. بنابراین شما با آموختن چند تکنیک ساده برای فروش سریع خانه یا اجاره دادن آن، می‌توانید پیروز این میدان باشید.

در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را برای افزایش بازارپسندی خانه و فروش یا اجارۀ آن در کمترین زمان و با شرایط و قیمت عالی به شما معرفی کنیم.

فروش سریع خانه

فهرست سر تیتر مطالب در مقاله: فروش سریع خانه چگونه امکان پذیر است؟

روش‌های رایج برای فروش سریع خانه و پیدا کردن مشتری چیست؟

مراجعۀ حضوری به بنگاه‌ها

در این روش فروشنده ملک خود را به چند بنگاه می‌سپارد و از آنها می‌خواهد که خریداران یا مستأجران واجد شرایط را به او معرفی کنند. این روش یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های فروش و اجارۀ خانه‌هاست. نقدی که به این روش وارد است این است که در آن خریدار نمی‌تواند دید کاملی نسبت به تمام املاک موجود با شرایط مشابه به دست بیاورد. بنابراین ممکن است نتواند انتخاب درستی بکند. همچنین فروش خانه به این شیوه ممکن است به سرعتی که مد نظر شماست انجام نشود. این کار معمولاً بسیار وقت گیر است. زیرا فرد فروشنده باید مدام به بنگاه‌های مختلف سر بزند و وضعیت ملک خود را جویا شود. همچنین اگر فروشنده عجله داشته باشد، ممکن است در بنگاه قیمت ملک او کمتر از چیزی که واقعاً هست اعلام شود.

 

بیشتر بخوانید: مشاور املاک مناسب برای خرید و فروش املاک را چگونه انتخاب کنیم؟

روش‌های آنلاین

در این روش‌ها خود فروشنده می‌تواند با مراجعه به پلتفرم‌های هوشمند جستجوی خانه، ملکش را آگهی کند. مشتریان هم با خود صاحبخانه تماس خواهند گرفت. در این روش پیدا کردن مشتری معمولاً راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. چون افراد زیادی به صورت هم‌زمان ملک آگهی شده را می‌بینند.

آریا مرز

آریامرز یکی از بهترین پلتفرم‌هایی است که شما می‌توانید ملک خود را به صورت رایگان در آن آگهی کنید تا مشتریان مورد نظرتان را بیابید. در ادامه شما را بیشتر با بخش‌ها و امکانات مختلف آریامرز آشنا خواهیم کرد.

وب‌سایت آریامرز؛ محلی برای فروش سریع خانه و ثبت آگهی‌های رایگان

در آریامرز دو امکان برای ثبت آگهی فروش پیش‌بینی شده است:

  1. ثبت آگهی فروش توسط مشاور املاک
  2. ثبت آگهی فروش توسط مالک

بنابراین شما در زمان مشاهدۀ آگهی‌ها می‌توانید به صورت جداگانه به هر کدام از این آگهی‌ها دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید که به صورت مستقیم ملک را از صاحب آن بخرید، می‌توانید به سراغ آگهی‌هایی بروید که مستقیماً از سوی مالک آگهی شده‌اند. اما در صورتی که بخواهید معامله را از طریق مشاوران املاک انجام دهید، می‌توانید آگهی‌های مربوط به آنها را ببینید.

لازم به ذکر است که ثبت آگهی فروش در آریامرز هم برای مالکان و هم برای مشاوران املاک کاملاً رایگان است.

ثبت آگهی فروش ملک

چگونه می‌توانیم آگهی فروش خانه را در آریامرز ثبت کنیم؟

  • برای این کار در ابتدا باید در وب سایت آریامرز ثبت نام کنید. همچنین اگر قبلاً ثبت نام کرده‌اید، برای ثبت آگهی باید وارد حساب کاربری خود بشوید.
  • در ادامه می‌توانید آگهی ملک مورد نظر خود را بعد از وارد کردن اطلاعات اولیه مثل شهر و محلۀ ملک، وارد مرحلۀ بعد شوید.

جستجوی ملک

  • در این مرحله می‌توانید آدرس دقیق ملک خود را روی نقشه مشخص کنید.
  • نوع ملک و قیمت پیشنهادی خود را وارد کنید.
  • چند تصویر باکیفیت که جزئیات خانه به خوبی در آنها مشخص باشد، آپلود کنید.

خرید خانه در تهران

  • در این مرحله می‌توانید اطلاعات جزئی‌تر را دربارۀ ملک وارد کنید. البته پر کردن این بخش اختیاری است و می‌توانید آنها را ذکر نکنید. اما اگر قصد فروش سریع خانه و پیدا کردن مشتریان واقعی را دارید، بهتر است تا جایی که می‌توانید اطلاعات را دقیق ذکر کنید. در این مرحله می‌توانید این اطلاعات را وارد کنید:

متراژ ساختمان

متراژ زمین

تعداد اتاق

طبقه (در صورتی که ملک شما در طبقۀ همکف قرار دارد، عدد صفر را وارد کنید.)

سال ساخت

امکانات اصلی (شامل آسانسور، پارکینگ، انباری، نوساز بودن خانه)

ذکر مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های ملک

  • فشردن دکمۀ ثبت آگهی

اجاره سریع خانه

نکات کلیدی و مهم برای فروش سریع خانه

چند تکنیک ساده وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها خانۀ خود را سریع‌تر و به قیمت مناسب بفروشید. در ادامه به چند مورد از شگردهای ساده اما مهم در این زمینه اشاره کرده‌ایم.

خانه را از هر جهت برای بازدید آماده کنید.

شما باید خانه‌تان را به گونه‌ای برای بازدید آماده کنید که مشتریان از ورود به آن حس خوبی بگیرند. برای این کار خودتان را جای مشتری بگذارید. دوست دارید خانه‌ای که از آن بازدید می‌کنید چه وضعیتی داشته باشد؟ آیا خانۀ کثیف یا بدبو نظرتان را جلب خواهد کرد؟ شلوغ بودن فضای خانه چقدر در شکل‌گیری دید مثبت یا منفی شما نسبت به خانه تأثیرگذار است؟

بهتر است همۀ قسمت‌های خانه، حتی سرویس‌های بهداشتی، را در زمان مراجعۀ بازدیدکننده‌ها تمیز کرده باشید. حتی اگر لازم است از خوشبوکننده‌ها هم استفاده کنید. باید خانه را به گونه‌ای آماده کنید که مشتری در همان نگاه اول آن را بپسندد.

 

بیشتر بخوانید: بازدید از ملک و نکات مهمی که باید در هنگام بازدید حتماً به آنها توجه کنید.

 

تعمیرات مورد نیاز ملک را انجام دهید.

شاید به این فکر کنید که هزینه کردن برای بازسازی خانه وقتی قصد فروش آن را دارید منطقی نیست. معمولاً هزینه‌های بازسازی ملک به طور کامل بازگردانده نمی‌شود. حتی ممکن است ارزش ملک شما نیز بعد از بازسازی دو برابر نشود. اما مهم‌ترین حسن بازسازی این است که ارزش واقعی ملک شما را حفظ خواهد کرد. یک بار به دقت به بخش‌های مختلف خانه‌تان نگاه کنید. هر جایی را که احساس می‌کنید وضعیت آن با بازسازی و رسیدگی بهتر خواهد شد تعمیر کنید. به عنوان مثال با یک رنگ آمیزی ساده برای دیوارها می‌توانید توجه مشتریان واقعی را بیشتر جلب کنید. همچنین عوض کردن پنجره‌های قدیمی نیز کاری است که هزینه و کار زیادی ندارد. اما امنیت و ارزش قابل توجهی به ملک شما خواهد داد. مخصوصاً اگر ملک شما در حاشیۀ بزرگراه یا محله‌های شلوغ قرار دارد، خریداران ترجیح می‌دهند خانه‌ای که می‌خرند در و پنجره‌های دوجداره داشته باشد.

فروش فوری خانه

وضعیت آشپزخانه را جدی بگیرید.

یکی از اولین جاهایی که به خصوص خانم‌ها در زمان بازدید ملک به آن توجه می‌کنند، آشپزخانه است. وضعیت آشپزخانه‌ها و تمیزی و مجهز بودن آنها برای اغلب خریداران مهم است. بنابراین اگر هزینۀ کافی برای بازسازی کل خانه ندارید، بودجۀ خود را صرف بازسازی و نوسازی آشپزخانه کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نوساز و مجهز بودن آشپزخانه تأثیر زیادی در افزایش قیمت ملک خواهد داشت. می‌توانید در بازسازی آشپزخانه این کارها را انجام دهید:

  • رنگ آمیزی کابینت‌ها یا عوض کردن آنها
  • تعمیر یا تعویض لوله‌کشی‌ها
  • عوض کردن سینک و شیرهای ظرفشویی
  • عوض کردن سنگ‌های کف آشپزخانه و دیوارها
  • تعویض پنجره‌ها
  • و…
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع انتخاب کابینت آشپزخانه

 

بهتر است پارکینگ را حذف نکنید.

حتماً شما هم شنیده‌اید که این روزها فروش مجزای پارکینگ برای فروشنده‌ها معمولاً سود بیشتری دارد. اما به این نکته هم توجه کنید که اغلب مشتری‌ها به دنبال خانه‌ای می‌گردند که پارکینگ داشته باشد. بنابراین اگر به فکر فروش سریع خانه خود هستید، بهتر است آن را به همراه پارکینگ به فروش برسانید.

در انتخاب روش تبلیغ خود دقت کنید.

امنیت معامله‌ها زمانی که به کمک مشاوران املاک انجام شود بالاتر می‌رود. اما ممکن است شما به هر دلیلی بخواهید که صفر تا صد فرایند فروش خانه را خودتان انجام دهید. در این صورت حتماً باید به نوع تبلیغ شدن ملکتان توجه داشته باشید. اگر به شیوۀ اصولی و مطابق قواعد تبلیغ کنید، می‌توانید خانه‌تان را سریع‌تر بفروشید.

همان طور که می‌دانید امروزه به دلیل کمبود وقت و سهولت دسترسی، اغلب افراد تمام چیزهایی که قصد خریدشان را دارند در اینترنت جستجو می‌کنند. بنابراین شما هم می‌توانید خانه خود را در وب سایت آریامرز به صورت آنلاین و رایگان آگهی کنید. در این صورت احتمال فروش سریع خانه شما و پیدا کردن مشتریان واقعی و دست به نقد بیشتر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت رایگان آگهی فروش ملک توسط مالک در آریامرز

 

ثبت آگهی فروش آپارتمان

مراقبت از حضور حیوانات خانگی

ممکن است شما در خانه‌تان حیوان خانگی داشته باشید. اما بسیاری از افراد هستند که علاقه‌ای به نگهداری از حیوانات در داخل خانه و مخصوصاً آپارتمان‌ها ندارند. همچنین بسیاری از آنها هم از حیوانات خانگی می‌ترسند. بنابراین بهتر است حیوان خانگی‌تان را در زمان بازدید در قفسۀ مخصوص خودش نگهداری کنید. در غیر این صورت ممکن است در زمان بازدید مسائلی ایجاد شود و شما یک مشتری خوب را از دست بدهید.

می‌توانید از یک عکاس حرفه‌ای کمک بگیرید.

شما در زمان آگهی کردن خانۀ خود بر روی پلتفرم‌های آنلاین حتماً باید چند عکس باکیفیت را نیز به همراه اطلاعات خانه آپلود کنید. اگر هم قرار است مشاور املاک بنگاه برای خانۀ شما مشتری پیدا کند، لازم است که برای تنظیم قرار ملاقات‌های اولیه چند عکس از خانۀ شما به مشتری نشان بدهد. ممکن است خودتان نتوانید از خانه عکس‌های جذاب و کاملی بگیرید که توجه مشتریان را جلب کند. در این صورت هم احتمالاً چندین مشتری خوب را از دست خواهید داد. براساس نتایج یک نظرسنجی، 77 درصد مشتریان گفته‌اند که دیدن عکس‌های حرفه‌ای از خانه‌ها، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌شان برای خرید دارد.

یک عکاس برای اینکه چند عکس حرفه‌ای از خانۀ شما بگیرد دستمزد خیلی زیادی دریافت نمی‌کند. اما عکس‌های او به احتمال خیلی زیاد کمک خواهند کرد که شما خانه‌تان را با سرعت بیشتر و قیمت بالاتری بفروشید.

قبل از گرفتن عکس‌ها مطمئن شوید که خانه نور مناسب برای عکاسی را داشته باشد. پرده‌ها را باز کنید تا بتوانید از نور طبیعی روز هم استفاده کنید. لامپ‌های پرنور را هم روشن کنید. در این صورت می‌توانید بهترین عکس‌ها را برای ارائه به مشتریان ثبت کنید.

 

بیشتر بخوانید: نورپردازی در دکوراسیون داخلی چه نقشی دارد؟

 

در ذهن مشتری‌هایتان ایده‌های مثبت و جذاب ایجاد کنید.

طبیعتاً خانۀ شما مطابق با علایق و سلیقۀ شما چیده و دیزان شده است. بنابراین ممکن است بعضی از مشتریان سلیقۀ شما را در زمان بازدید نپسندند و برای خرید مردد شوند. به محض اینکه متوجه شدید مشتری از معماری خانه خوشش نیامده یا بخش‌هایی از آن را نپسندیده است، باید شروع به صحبت با او کنید. با شناختی که از خانۀ خودتان دارید می‌توانید ایده‌هایی برای تغییر دکوراسیون و بازسازی به آنها بدهید. افراد معمولاً از چنین ایده‌هایی استقبال می‌کنند.

فروش فوری خانه‌ها

برای فروش سریع خانه قیمت‌های رقابتی تعیین کنید.

فروش سریع خانه همیشه با چالش‌هایی روبرو است که یکی از مهم‌ترینشان میزان قیمت است. بازار ملک، همان طور که گفته شد، بازاری رقابتی است. بنابراین شاید بهتر باشد که قیمت خانۀ خود را کمی پایین‌تر از خانه‌های مشابه قیمت‌گذاری کنید. در این صورت تعداد زیادی از مشتریان جذب شما خواهند شد و احتمال اینکه خریدار واقعی ملک خود را از میان آنها پیدا کنید افزایش خواهد یافت. البته اثربخشی این استراتژی به عواملی مثل وضعیت بازار املاک و مستغلات در محلۀ شما بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز دربارۀ بازاریابی اینترنتی املاک

 

خانۀ خود را خوب و کامل معرفی کنید.

هرچه شما بتوانید در آگهی‌ها خانۀ خودتان را بهتر و به صورت کامل معرفی کنید، احتمال فروش سریع خانه تان نیز بیشتر خواهد شد.

  • فهرستی از بهترین ویژگی‌های خانۀ خود داشته باشید و آن را به کمک کلمات کلیدی مؤثر به مشتریان معرفی کنید. به عنوان مثال نورگیر بودن، داشتن در و پنجره‌های دوجداره، سیستم سرمایش و گرمایش پیشرفته، داشتن پارکینگ و انباری و… می‌تواند جزو مهم‌ترین ویژگی‌ها باشد.
  • چه عواملی محلۀ شما را به یک مکان مطلوب برای زندگی تبدیل می‌کنند؟ نزدیک بودن به وسایل حمل و نقل عمومی (ایستگاه‌های تاکسی، مترور و اتوبوس)، نزدیکی به میادین تره‌ بار، مجاورت با پارک‌ها و مراکز تفریحی، نزدیکی به رستوران‌ها و…. همۀ موارد مهم را ثبت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین نکات پیرامون فروش سریع خانه‌ها اشاره کنیم. امیدواریم که مطالعۀ این مطلب برایتان مفید بوده باشد. در صورت تمایل می‌توانید از سایر مقالات پیرامون فروش خانه، در بخش «راهنمای فروش خانه» در ژورنال وب سایت آریامرز نیز دیدن فرمایید.

برای دسترسی به  مقالات بخش «راهنمای فروش خانه» در وب سایت آریامرز، کلیک کنید.

 

 

Show CommentsClose Comments

Leave a comment