تهران گردی، آشنایی با برخی جاذبه های دیدنی شهر تهران

تهران، شهری که ما به نام پایتخت ایران می‌شناسیم. شهری شلوغ، بزرگ و پر از هیاهو. همه ما تهران را به عنوان یک شهر تجاری و صنعتی می‌شناسیم. شهری که پر است از برج‌های سربه فلک کشیده و بازارهای شلوغ و پر جنب و جوش. شهری که محل رویدادهای خبری مهمی در دنیای امروز است و نماد مهم این شهر، یعنی «برج آزادی»; که رابطه سنگینی با تاریخ معاصر ما دارد. بهترین گزینه‌های تهران گردی یکی از سوالاتی است که برای مسافران در این شهر به وجود می‌آید.

بهترین گزینه های تهرانگردی

فهرست سر تیتر مطالب در مقاله: بهترین گزینه‌های تهران گردی، آشنایی با مناطق دیدنی تهران

در کنار این هیاهو و شلوغی، بد نیست بدانیم که تهران یکی از مراکز گردشگری ایران نیز به حساب می‌آید. هر سال هزاران نفر از بخش‌های مختلف کشور خودمان و یا دیگر کشورها به تهران می‌آیند; و در انواع مراکز گردشگری و تفریحی به گردش و استراحت می‌پردازند. اگر شما هم علاقمند هستید که تفرجگاه ها و مراکز گردشگری تهران را بهتر بشناسید، با ما همراه باشید.

هوای خوش ییلاقات

تهران در نزدیکی کوه‌های البرز و در چند کیلومتری بزرگترین قله ایران یعنی «دماوند» قرار گرفته است. بادهای شمال به جنوب سبب می‌شوند که هوای ییلاقات این شهر واقعا بی نظیر و جنگلی باشد. چشم اندازهای بیشه ای و قشنگی نیز در اطراف این شهر تشکیل می‌شود.

در آخر هفته‌ها، روستاهایی مانند آهار، فشم، برغان، افجه، شهرستانک، تنگه واشی، آب نیک، اطراف دماوند، گیلانود، خور، کرکبود، لواسان و کردان; می‌توانند جای دبشی را برای گذراندن یک روز عالی به شما ارائه کنند.

خوبی روستاهای اطراف تهران این است; که ترکیبی از طراوت البرز، بادهای شمالی، امکانات شهری و نزدیکی به تهران را به شما ارائه می‌کنند. امکانات گردشگری و اقامت بسیار خوبی هم در این مراکز گرد هم آمده است که کار را برای اسکان خانواده و بازی کودکان راحت تر می‌کند.

فاصله این روستاها از تهران نیز کم است; و همین موضوع به شما کمک می‌کند که فرصت بیشتری را به جای جاده در خود تفریحگاه بگذرانید. اگر اهل زیست بوم‌های طبیعی هستید حتما روستاهای ییلاقی تهران جای شماست.

برخی از این روستاها، نشانی از شاهان قاجار هم در خود دارند. و برخی هم علاوه بر هوای خوش و ویلاهای ییلاقی، پارک‌های بازی و گردشگاه‌های بوم گردی خوبی را به شما ارائه می‌کنند.

پس اگر هوس یک کباب خوشمزه و یک هوای عالی دارید; این ییلاقات را فراموش نکنید و صبح اول وقت برای رسیدن به آن‌ها راه بیفتید تا از صبای صبح گاهی البرزی، نهایت استفاده را ببرید.

پارک‌های زیبای تهران، یکی از بهترین گزینه‌های تهران گردی

تهران در دل خود هزاران پارک بزرگ و کوچک و بوستان‌های زیبا دارد. به همت شهرداری این شهر، اکنون پارک‌ها و بوستان‌های خوبی در تهران ساخته و ایجاد شده اند که دل آدم در میان آن‌ها باز می‌شود. این پارک‌ها، چه برای تفریح میان روز و چه اقامت تمام روز; فضای خیلی خوبی را به شما و خانواده تان می‌دهد.

پارک ها، یکی از بهترین گزینه‌های تهران گردی

بسته به منطقه ای که در تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید به هر کدام از پارک‌ها و یا بوستان‌های تهران بروید. از مهمترین پارک‌های تهران میتوان به پارک طالقانی، بوستان آب و آتش، محدوده پل طبیعت; پارک لاله، پارک ملت، پارک ساعی، پارک دانشجو، پارک پردیسان، پارک سنگی، پارک بوستان ولایت، پارک جمشیدیه و پارک نهج البلاغه اشاره کرد.

یکی از چیزهای که سبب می‌شود اقامت در پارک‌های تهران دلچسب تر شود; انجام برنامه‌های فرهنگی است که در این پارک‌ها برگزار می‌شود. از نمایشگاه‌های کتاب گرفته تا مراسمات مختلف فرهنگی دیگر در پارک‌ها برگزار می‌شود.

اما پارک‌های تهران تنها به سرسبزی مشهور نیستند; امکانات مدرن دیگر مانند زمین‌های بازی، فضاهای ورزشی، تاسیسات بهداشتی، مراکز فرهنگی، پارکینگ و سیستم‌های نظارتی در آن تعبیه شده است; و به همین خاطر محیط سالم، امن و مفرح را برای سپری کردن زمان با خانواده در اختیارتان قرار می‌دهد.

تاریخ و فرهنگ تهران

وقتی که نام تهران به گوش شما می‌رسد، تعداد زیادی از حوادث تاریخی و سیاسی در ذهن انسان تداعی می‌شود. از تاریخ مشروطه گرفته تا انقلاب، از زمان جنگ گرفته تا تحولات سیاسی; همه و همه سبب شده است که تهران شهری با تاریخ پر فراز و نشیب، زنده و پرجنبش در تاریخ معاصر باشد.

کم نیستند نام شاعران و نویسندگان و محققانی که زندگی و حیاتشان با نام تهران گره خورده است. اگر نگاهی به نام بسیاری از نویسندگان و موسیقی دانان، نقاشان، محققان و سایر فعالان عرصه فرهنگ بیندازید و نیم نگاهی به زندگی آن‌ها داشته باشید، تهران، شهری تاثیر گذار برای آن‌ها است.

تاریخ و فرهنگ تهران یکی از بهترین گزینه‌های تهران گردی

موزه‌ها و خانه‌های سنتی زیر مجموعه‌ای از تاریخ و فرهنگ تهران

بهترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در تهران، موزه‌های زیادی است که در آن وجود دارند. موزه‌هایی مانند موزه ملی ایران (که به نام موزه ایران باستان هم شناخته می‌شود); کاخ موزه گلستان که دلی پر شور از تاریخ و تحولات فعالیت‌های معاصر سیاسی ایران دارد; موزه جواهرات که دهان شما را از شگفتی باز می‌گذارد; مجموعه موزه‌های سعدآباد و دارآباد که مملو از نفیسه‌های فرهنگی و تاریخی است; همه می‌توانند ساعت‌ها، شما و خانواده تان را سرگرم کنند و بعد از خروج از آن  افتخار و غرور عجیبی در شما ایجاد کنند.

اما پاتوق‌های فرهنگی تهران تنها منحصر به موزه‌ها نمی‌شوند. خانه‌های سنتی که تاریخ اغلب آن‌ها به دوره‌های زندیه و قاجاریه و دوران معاصر برمی گردند که خالی از لطف نیستند. برخی از این خانه‌ها و ساختمان‌ها; هنوز هم پرنشاط و سازنده در حال زندگی با تهران هستند. برای مثال خانه معین التجار و یا عمارت مسعودیه اکنون مرکز بسیار خوبی برای گردشگری و گذران وقت است.

در میان دریایی از ساختمان‌های شهر در منطقه دوازدهم می‌توانید; مجموعه ای از نمونه‌های معماری و تاریخ شهر تهران را در محدوده مترو امام خمینی تا خیابان سی تیر ببینید.

سرگرمی‌های تهران

وقتی که نام گردشگری می‌آید، تهران چیزهای زیادی برای سرگرم کردن شما دارد. مراکز تفریحی این شهر به قدری زیاد است که خودشان نیازمند چند مقاله مختلف است.

سرگرمی‌های و مراکز ارائه کننده آن در تهران بسیار متنوع هستند و می‌توانید برای هر سلیقه ای در آن چیزی پیدا کنید.

اگر اهل سینما هستید; سینمای پردیس می تواند با سانس‌های متنوع پخش فیلم به خصوص در نوروز و ایام تعطیل شما را سرگرم کند. سینماهای قدیمی و جدید تهران زیادند و دائما در حال ارائه فیلم هستند و می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. اما تنها تماشای فیلم‌ها نیست که می‌تواند شما را سرگرم کند; شهرک سینمایی غزالی هم یک مجموعه سینمایی است که شما را به دل صحنه‌های تاریخی می‌برد. این شهرک که در غرب تهران قرار گرفته است; انواع ساختمان‌ها و عمارت‌هایی که برای فیلم‌های گوناگون ساخته شده است را در خود دارد; و می‌تواند جای هیجان انگیزی برای گذران وقت برای خانواده شما باشد. تالار وحدت هم مرکز انواع تئاترهای بزرگ در تهران است. اگر این شکل از نمایش را می‌پسندید، برنامه تالار وحدت را نیز چک کنید.

مطلب پیشنهادی: تور مجازی از پنت هاوس 10 میلیون دلاری با رایان سرهانت

تالار وحدت یکی از بهترین گزینه‌های تهران گردی

مجموعه‌های ورزشی، مناسب برای سرگرمی

اگر اهل هیجان هستید و دوست دارید که آدرنالین خونتان بالا برود; مجموعه بانجی جامپینگ توچال جایی است که می‌تواند یک هیجان واقعی را به شما بدهد. زیپ لاین بام تهران هم جای خوبی برای تخلیه هیجان شماست. در مجموعه آزادی هم می‌توانید یک دست پینت بال حسابی با دوستانتان بازی کنید تا یک روز پر هیجان را تجربه کرده باشید.

اگر دوست دار یک مجموعه لوکس هستید; پیست اسکی و پارک‌های آبی اطراف تهران هم جای خوبی است. قطعا در زمستان می‌توانید یک اسکی داشته باشید; همچنین مجموعه اسب سواری آزادی و چند مرکز دیگر هم جای خوبی برای این تفریحات است.

شاید شما کتاب دوست داشته باشید و یک محیط آرام و دنج را ترجیح می‌دهید. در این صورت باغ موزه کتاب، مجموعه گنبد مینا و دریاچه خلیج فارس و مدرسه دارالفنون; جای خوبی برای گذراندن وقت و تورق کتاب‌هایی است که می‌خواستید بخوانید و تا کنون فرصت خواندن آن‌ها را پیدا نکردید.

در کنار مجموعه‌های بزرگ، تعداد قابل توجهی، استخر، سالن سونا، سالن ماساژ، کافی شاپ، رستوران و باغ ویلاها و اقامت‌های بوم گردی در تهران وجود دارند که می‌توانند به شما و خانواده تان فضای بسیار خوبی برای گذران وقت و داشتن یک دور همی عالی بدهند.

برج‌های تهران از بهترین گزینه‌های تهران گردی

گردشگری تهران بدون توجه به برج‌های آن فایده ندارد. «برج آزادی» سمبل ایران مدرن است. تحولات زیادی در اطراف این برج شکل گرفته است و به نوعی نماد ایران به شمار می‌آید. در آلبوم اغلب ایرانی‌هایی که یک بار به تهران رفته اند یک عکس از برج آزادی وجود دارد. قطعا اگر به تهران رفتید; حتما یک سر به این میدان و برج آن بزنید و عکس‌های خاطر انگیز در کنار آن ثبت کنید.

برج آزادی یکی از بهترین گزینه‌های تهران گردی

برج میلاد، هم نمادی از ایران جدید است. برجی بلند که از بیشتر مناطق تهران قابل مشاهده است. این برج در زیرمجموعه خودش بخش‌های اداری و تجاری و گردشگری زیادی دارد و شما می‌توانید در آن ساعت‌های زیادی را با خانواده طی کنید. اگر به دنبال مکانی برای خرید و رویدادهای فرهنگی هستید، حتما برج میلاد را به خاطر داشته باشید.

خوشا تهرانو وصف بی مثالش!

سخن از مراکز گردشگری تهران و جاذبه‌هایی که به شما ارائه می‌دهد بسیار زیاد است. در این پست ما تنها به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. اگر فرصتی دست داد; به هر کدام از این جاذبه‌ها سری خواهیم زد و شما را با آن‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم. اگر شما هم جاهای خوبی را برای تهران گردی می‌شناسید، لطفا آن‌ها را به ما معرفی کنید.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment