فروش خانه و اسباب کشی، یازده نکته برای فروش سریع تر

فروش خانه و فرایند اسباب کشی می تواند فشار و استرس زیادی را متحمل سازد. به خصوص در زمانی که برای پول آن برنامه ریزی شده باشد. البته که عنصر شانس در فروش سریع یک خانه مؤثر است. اما اگر واقعا همه کارها را درست انجام دهید، زمان کوتاهی برای پیدا شدن یک خریدار مناسب صرف خواهد شد. از طرفی اگر نتوانید اقدامات لازم را به موقع انجام دهید، احتمال پیشنهاد از طرف خریداران را نیز از دست خواهید داد.

11 نکته برای فروش سریع تر خانه

فهرست سر تیتر مطالب در مقاله: فروش خانه و اسباب کشی، یازده نکته برای فروش سریع تر

برای اینکه بتوانید خانه خود را سریع به فروش برسانید باید نقش فعالی در پروسه فروش خانه داشته باشید. به جای نشستن و منتظر خریدار بودن، خرابی های خانه را تعمیر کنید و نشان دهید که چه ملک خوبی دارید.

یازده نکته برای فروش سریعتر خانه:

1. مشاور املاک خود را هوشمندانه انتخاب کنید

وقتی خانه ای را با ظاهری نامرتب می بینیم که مدتی است در آگهی فروش باقی مانده، یقینا صاحبان آن لیاقت مشاور املاک بهتری را دارند. شما به کار کردن با مشاور املاکی نیاز دارید که درست مثل شما روی ملکتان سرمایه گذاری کند. یعنی کسی که دقیقا به شما راهنمایی کند که چه اشتباهاتی دارید و چگونه باید آن ها را اصلاح کنید. نه کسی که فقط به در ورودی ملک شما یک قفل بزند و کارهای هماهنگی برای بازدید از خانه را انجام دهد.

برای انتخاب آژانس املاک خود، از افراد معتمدی که تجربه کار با آنها را داشته اند، پرس و جو کنید. همچنین با بررسی دیدگاه های ثبت شده برای آنها در صفحه متخصصین آریامرز، مشاور املاک مناسب خود را پیدا کنید.

هنگام مصاحبه با فهرستی از مشاوران املاک، حتما از تجربه آنها در محله مورد نظر خود سوال کنید. ارتباط با خریداران مصمم و تخصص در رسانه های اجتماعی نیز امر مهمی است. مشاور املاک باید بتواند طرحی کاملاً مشخص برای نحوه فروش خانه شما، ارائه دهد.

به نیازهای مخصوص خودتان توجه کنید. اگر ملک شما به کمی طراحی نیاز دارد، آژانس املاکی را پیدا کنید که تجربه طراحی داشته باشد. اگر در حال فروش خانه ای هستید که نیاز به تعمیرات کلی دارد باز هم باید آژانسی املاکی را انتخاب کنید که سابقه فروش چنین ملک هایی را دارد. برای انتخاب یک مشاور املاک مناسب، انتخاب های زیادی دارید.

اگر به دنبال مشاور املاک مناسب میگردید، به صفحه متخصصین آریامرز مراجعه نمایید.

2. ملک خود را در زمان مناسب برای فروش، آگهی کنید

بازار مسکن برنامه منظمی در سال دارد. فروش یک خانه در ماه های آخر سال تقریبا غیر ممکن است. ولی در فصل بهار و تابستان که خریداران بیشتری در جستجوی خرید خانه هستند، شانس بیشتری برای فروش دارید. اگر می خواهید به سرعت یک خانه را بفروشید، بهترین کار این است که زودتر از ماه های اول سال اقدام نکنید تا از بازار شلوغ خرید و فروش بهره بیشتری ببرید.

برای ثبت رایگان آگهی ملک خود برای فروش، به این صفحه مراجعه نمایید.

3. واقع بینانه قیمت گذاری کنید

همه دوست دارند از فروش خانه، پول بیشتری به دست آورند. اما مهم است واقع بین باشید. مقدار سودی که از خرید خانه عایدتان می شود، کمتر از قیمت فعلی بازار اهمیت دارد. به ویژه اگر قصد فروش فوری آن را دارید. اگرچه لازم نیست خانه خود را برای فروش سریعتر، زیر قیمت بفروشید اما اینکه معقولانه قیمت فروش را انتخاب کنید اهمیت زیادی دارد. می توانید با جستجوی خانه های مشابه در منطقه ملک خود در وبسایت آریامرز قیمت خانه خود را تخمین بزنید. سپس با مشاور املاک خود در مورد قیمت به توافق برسید.

برای جستجوی خانه های مشابه خانه خود و تخمین قیمت فروش، به این صفحه مراجعه نمایید.

4. مرتب کردن خانه

به محض اینکه تصمیم به فروش خانه خود گرفتید، قبل از تهیه عکس های مناسب از آن، به خانه خود نظم ببخشید. اگر می توانید یک مکان دیگر اجاره کنید. و یا از یکی از نزدیکان خود که می تواند به شما اجازه دهد تا از فضای خالی خانه اش استفاده کنید کمک بگیرید. سپس هر آنچه را که در آینده نزدیک به آن نیازی ندارید به آنجا منتقل کنید. مثل لباس های غیر فصلی، کتاب ها، بیشتر اقلام دکوراسیون و تقریبا هر چیزی که مدتی است بلااستفاده در کمد های خود نگه داشته اید. هرچه وسایل کمتری در خانه باشد، خریدار فرصت بیشتری برای مشاهده فضای منزل دارد.

فروش خانه و مرتب کردن آن در هنگام بازدید خریدار

5. غیر شخصی سازی

خریدار نیاز دارد تا بتواند خودش را در خانه جدید تصور کند. و این کار در صورتی که هنوز عکس های خانوادگی شما روی دیوار باشد سخت خواهد بود. هرچه زودتر خانه را از اقلام شخصی مانند عکس ها، نامه های شخصی و غیره خالی کنید. یک فضای خالی را راحت تر می توان در معرض نمایش گذاشت.

6. خانه را بازسازی کنید

طبق مطالعات متعدد، آماده سازی یک خانه می تواند به فروش سریعتر آن با قیمت بالاتر کمک کند. خوشبختانه، بازسازی فضای داخلی خانه بسیار آسان و مقرون به صرفه است. هنگام بازسازی خانه، در نظر داشته باشید که بر جذابیت و تمیزی خانه بیفزایید. دیوارها را مجددا رنگ کنید. دیوارهای نارنجی و سبز را با رنگ های خنثی نقاشی کنید. به رنگ های سفید، طوسی روشن، بژ روشن و خاکستری مایل به بژ اکتفا کنید. این رنگ ها باعث می شود تا خانه شما بزرگ تر، روشن تر و قابل قبول تر به نظر برسد. اضافه کردن یک لایه رنگ شاداب به خانه، به پوشاندن نواقص دیوارها کمک می کند. و حس یک لوح سفید و عاری از هر چیزی را به خریداران مصمم منتقل می سازد.

پس از تمامی این موارد، بیرون خانه، اولین چیزی است که هنگام بازدید خانه، توجه خریداران را به خود جلب می کند. مطمئن شوید که چمن ها کوتاه شده، حیاط، محوطه سازی شده و از وسایل اضافه خالی شده باشد. (مثل اسباب بازی های کودکان). اگر ظاهر بیرونی خانه شما کمی بد و به هم ریخته به نظر می رسد، بهتر است یک لایه رنگ تازه به دیوارهای بیرونی بزنید.

بازسازی منزل برای فروش خانه

7. خانه خود را به نمایش بگذارید

نظم بخشیدن و غیر شخصی ساختن فضای خانه فقط بخشی از روند نمایش خانه شماست نه همه آن. برای فروش سریع تر، مهم است دکور خانه به گونه ای باشد که بهترین جنبه های آن را نشان دهد. این کار می تواند شامل بازآرایی مبلمان، ایجاد فضای خالی (پاکسازی منزل از اقلام غیر ضروری)، رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های خنثی و ترمیم خانه باشد. همچنین باید از اقلامی که خانه شما را تاریخ گذاری می کند خلاص شوید. مثل تزئینات ایام تعطیل یا بیل برف جمع کنی که به گاراژ تکیه داده است. این کارها را انجام دهید، تا مطمئن شوید فضای خانه را به نحوی جذاب برای خریدار آماده کرده اید. و نیز به آنها نشان دهید که بعد از نقل مکان به این منزل، با کوهی از کار اضافی مواجه نخواهند بود.

نکات دیگر در زمینه به نمایش گذاشتن خانه

هنگام نشان دادن خانه خود به خریداران، نیاز است که تمام منابع نوری و لامپ ها روشن باشند. به همین دلیل، مهم است که تمام چراغ های خانه شما، دارای لامپهای سالم باشند. برداشت اولیه از خانه اهمیت زیادی دارد. بنابراین اجازه ندهید بوی ناخوشایند، زمین آلوده یا سطوح گرد و غبار گرفته، بر خریدار تأثیر بد بگذارد. تجزیه و سازماندهی فضا، تأثیر زیادی در جذب خریداران مصمم خواهد داشت.

هنگامی که یک خانه عاری از به هم ریختگی است، خریداران می توانند به جای خانه های کم ارزش، ناخوشایند و کمد های سرریز شده، بر روی خانه شما تمرکز کنند. مطمئن شوید هر چیز و هر جایی که نیاز به تعمیر دارد، قبل از سپردن خانه برای فروش، مورد بررسی قرار گرفته باشد. مانند (قفل ها، آهن آلات، چکه کردن شیرها، فاضلاب، ترک دیوارها، وسایل شکسته، صدای جیر جیر درها و…). در غیر این صورت، خریداران ممکن است فکر کنند که خانه شما به خوبی تحت کنترل نبوده است. و این می تواند مورد پسند بسیاری از افراد نباشد.

فروش خانه و راه های به نمایش گذاشتن آن

8. عکس های حرفه ای بگیرید

بسیاری از خریداران، خانه های خود را آنلاین پیدا می کنند. پس بسیار مهم است که عکس های حرفه ای و با کیفیتی را در لیست خود قرار دهید. بدون تصاویر با وضوح بالا، خریداران ممکن است از خانه شما چشم پوشی کنند. بنابراین قبل از فروش خانه، سراغ یک عکاس حرفه ای بروید. از او بخواهید تا عکس هایی از خانه آراسته و مرتب شما تهیه کند. عکس اولین چیزی است که یک خریدار از خانه شما می بیند و بر اساس آن تصمیم می گیرد که آیا برای دیدن خانه از نزدیک اقدام کند یا نه. عکس های خوب باید بهترین ویژگی های خانه شما را به نمایش بگذارد و فضای آن را گرم و دلچسب نشان دهد. این کار آسانی نیست و نباید به هر کسی اعتماد کنید.

عکاس باید وضع آب و هوا را در عکاسی مد نظر قرار دهد. مثلا اگر یک روز آفتابی برای عکس برداری از خانه مناسب است، باید آن روز را انتخاب کند. هچنین خانه باید تمیز و مرتب باشد. عکس های شما یکی از مهمترین قسمت های کار هستند. پس از چگونگی کیفیت آنها مطمئن شوید. در غیر این صورت باید منتظر خریداران کمتری برای خانه خود باشید.

فروش خانه و عکس برداری حرفه ای از منزل

9. پذیرا باشید

ممکن است روند فروش کمی سخت باشد به خصوص وقتی خریداران برای بازدید از خانه برنامه ریزی کرده اند، و شما مجبورید در آن زمان برای انجام کاری به بیرون از خانه بروید. اما تصور کنید که می توانست بدتر از این نیز باشد. مثلا اگر اصلا خریداری برای خانه خود نداشتید. حتی الامکان ساعت بازدید را بر اساس برنامه خریدار و نه زمان ایده آل خودتان، تنظیم کنید. اگر شما زمان بازدید را انتخاب کنید امکان دارد برای خریدار مناسب نباشد و از بازدید خانه صرف نظر کند.

10. خود را از دیگران متمایز کنید

انجام یک کار ساده می تواند بازخوردهای مثبت فراوانی داشته باشد. به عنوان مثال، می توانید از خریداران بالقوه ای که وارد خانه شما می شوند با انجام یک پذیرایی ساده استقبال کنید. تا آنها احساس راحتی و صمیمیت بیشتری کنند. یک قدم اضافی کوچک مثل این، باعث می شود خریداران، ملک شما را بهتر به یاد بسپارند و کمک می کند تا با روحیه خوبی از خانه خارج شوند. اگر نمی خواهید با خوراکی های پختنی پذیرایی کنید، می توانید از بطری های آب و یا سبد میوه استفاد کنید. صرف نظر از آنچه انتخاب خواهید کرد، یک قدم کوچک اضافه تر، می تواند شما را در رقابت با سایرین ممتاز نشان دهد.

11. بازخورد مشتری را جویا شوید

برخی از آژانس های املاک، شما را از بازخورد مشتری درباره خانه شما، خوب یا بد، مطلع می سازند. اما اکثرا این کار را نمی کنند. شما نیاز دارید بدانید دقیقا چه کارهای درست یا نادرستی انجام داده اید. پس باید از بازخورد شفاف تک تک مشتری ها مطلع باشید. مطمئن شوید که مشاور املاک شما با تمام خریداران تماس می گیرد. و شما را از این که آن ها چه چیزهایی از خانه شما را دوست داشته یا نداشته اند، باخبر می سازد. سپس با استفاده از این بازخوردها، در صورت لزوم می توانید تغییرات لازم را ایجاد کنید.

هرخانه به طور متوسط طی 65 تا 70 روز به فروش می رسد. اما در صورتی که تمام این نکات را رعایت کنید بعید نیست که بتوانید سریعتر خانه خود را به فروش برسانید. اگرچه نمی توانید کاری کنید تا همه خواهان خرید خانه شما باشند. اما می توانید حداکثر توان خود را به کار ببندید تا وقتی خریدار درستی سر راهتان قرار گرفت، بلافاصله دریابد که این همان خانه ای است که می خواهد داشته باشد.

شش نکته برای اسباب کشی راحت تر بعد از فروش خانه:

1. بدون سردرگمی و آشفته شدن، وسایل خود را کم کنید

اگر می‌خواهید به خانه‌ی کوچکتری نقل مکان کنید، تصمیم‌گیری درمورد چیزهایی که باید نگه دارید و چیزهایی که باید دور بیاندازید، می‌تواند به دردسر بزرگی تبدیل شود. ابتدا لیستی از موارد ضروری‌ تهیه کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها را با خود به خانه‌ی جدید می‌برید. این لوازم ضروری را با دقت انتخاب کنید. فقط وسایلی را انتخاب کنید که می‌دانید در خانه‌ی جدید جای می‌گیرند. از شر وسایل تکراری خلاص شوید و به دنبال راهی برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی در خانه‌ی جدیدتان باشید.

فروش خانه و آماده شدن برای اسباب کشی

2. از خانه‌ قدیمی‌تان، قبل از فروش خانه خداحافظی کنید

ترک یک خانه، به خصوص خانه‌ای که چندین سال در آن زندگی کرده‌اید، یک رویداد عاطفی است. قبل از این که وسایل خود را از آن خانه جمع کنید، از اتاق‌هایتان که خیلی مرتب نیستند و مثل یک روز معمولی هستند عکس بگیرید. نگاه کردن به عکس‌های خانه‌ی قدیمی‌تان در زمان‌هایی که دلتنگ آن هستید، می‌تواند برایتان آرامش‌ بخش باشد. همچنین یک یادگاری خوب برای فرزندانتان خواهد بود. اگر به دنبال تفریح هستید می‌توانید آخرین مهمانی را در خانه‌ی قدیمی‌تان و در میان جعبه‌ های بسته شده وسایلتان برگزار کنید.

فروش خانه و خداحافظی با خانه قدیمی

3. خریدار زرنگی باشید

وقتی به دنبال خرید خانه‌ی جدیدی هستید، فقط با دیدن خانه‌ها نمی‌توانید به اطلاعات چندانی دست پیدا ‌کنید. لیستی از ترجیحات شخصی خودتان تهیه کنید. و هر بار که به دیدن یک خانه می‌روید، آن را بر طبق گزینه‌های لیستتان بررسی کنید. به عنوان مثال ممکن است که فضای داخلی و خارجی، طرح و اندازه و نحوه‌ی قرارگیری پنجره‌ها، نور طبیعی و فاصله از همسایه ‌ها، برای شما اهمیت داشته باشد. پس این موارد را در لیست خود ذکر کنید.

4. قبل از فروش خانه و اسباب کشی وسایلتان را هوشمندانه بسته‌بندی کنید

برای اینکه اسباب‌کشی راحت تری داشته باشید، فقط همین یک نکته را به خاطر بسپارید. قبل از بسته‌بندی وسایلتان، ابتدا از شر چیزهای اضافی خلاص شوید. هرچه وسایلتان بیشتر باشند، هزینه ی جابه‌جایی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. همچنین بسته‌بندی و باز کردنشان نیز بیشتر طول می‌کشد.

نکته: برای بسته‌بندی وسایلتان، یک لیست جامع تهیه کنید. تمام جعبه‌ها را شماره گذاری کنید. این شماره‌ها را در هر چهار طرف جعبه‌ها بنویسید. به جای اینکه محتوای هر جعبه را بر روی همان جعبه بنویسید، آن را در داخل لیستتان و در کنار شماره‌ی جعبه‌ی مربوطه یادداشت کنید. با استفاده از برچسب‌های رنگی ساده، جعبه‌هایتان را کدگذاری کنید. با این روش مشخص می شود که هر جعبه به کدام اتاق تعلق دارد.

5. قبل از اسباب‌کشی و فروش خانه، به کارهای اصلی بپردازید

اگر زمان کافی در اختیار دارید آنگاه بهتر است که پیش از اسباب کشی به برخی از کارهای مهم بپردازید. زیرا پس از اسباب کشی، کارهای کوچک تر برایتان مشکل‌ساز می‌شوند و نمی‌توانید به کارهای مهم برسید. قفل‌های تمام درها را عوض کنید. تجهیزات مکانیکی (سرمایشی، گرمایشی و تهویه هوا) را تمیز و تعمیر کنید. تأسیسات ضروری را راه‌اندازی کنید و پرده ها را نصب کنید.

نکته: حواستان باشد که آدرس و شماره تلفن خانه‌ی جدیدتان را بر روی قلاده‌ی حیوان خانگی‌تان بنویسید.

6. یک جعبه‌ را برای وسایل ضروری و مورد نیازتان در روز اسباب‌کشی، کنار بگذارید

وسایل ضروری مثل دستمال توالت، لوازم بهداشتی، چند دست لباس راحتی، چای و چایساز، چند کیسه‌ی زباله و یک چاقوی همه‌کاره را به همراه داشته باشید. این کار باعث می‌شود که چند شب اول در خانه‌ی جدیدتان، راحت‌تر بگذرد. آینده‌نگر باشید و هر چیزی که فکر می‌کنید باید در دسترستان باشد را، در جعبه‌ی لوازم ضروری قرار دهید.

امیدواریم این مطلب را پسندیده باشید. لطفا در پایین همین صفحه سوالات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment