مشاور املاک برتر منطقه، راهکارها و توصیه ها برای تبدیل شدن به آن

سرمایه‌گذاری در بازار املاک، استراتژی‌ای است که مشاوران املاک برای تبدیل شدن به مشاور املاک برتر در محله‌ای خاص، از آن استفاده می‌کنند. برای سرمایه‌گذاری خوب در یک محله، ابتدا باید تمام کارهایی که می‌توانید برای آن محله و ساکنانش انجام دهید را یاد بگیرید. سپس، پیامی درخور آنها بسازید و به طور مداوم برای آن‌ها ارسال نمایید.

راهکارها برای تبدیل شدن به بهترین مشاور املاک محله

فهرست سر تیتر مطالب در مقاله: مشاور املاک برتر منطقه، راهکارها و توصیه ها

لیست راهکارها و توصیه ها برای تبدیل شدن به مشاور املاک برتر در منطقه خود

سرمایه‌گذاری در بازار املاک از لحاظ جغرافیایی: چرا انتخاب درست منطقه‌ کاری تا این حد مهم است؟

بر روی مخاطبان اصلی و پیام‌های کاری خود تمرکز کنید. به جای اینکه سعی کنید برای تمام خریداران و فروشندگان، همه‌ کارها را انجام دهید، بر روی مخاطبان هدف خود، تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود که پیام شما برای نیازها و خواسته‌های مخاطبان شما مناسب باشد و در نتیجه، اثربخشی بیشتری داشته باشد.

انتخاب درست منطقه کاری برای مشاوران املاک

به بازار املاک خود، از منظر کشاورزی نگاه کنید

شما ابتدا بذر معاملات را با شناسایی خانه ها در منطقه‌ای خاص، که بهترین گزینه برای فروش هستند، می‌کارید. سپس آن بذر‌ها را با ایجاد رابطه و مشارکت منظم با صاحبان آن خانه‌ها در آن محله، پرورش می‌دهید. در نهایت، وقتی زمان آن فرا برسد که مالکان خانه بخواهند خانه‌هایشان را بفروشند، شما برای برداشت محصول و فروش خانه در آنجا خواهید بود. این رویکرد طولانی‌مدت، شما را به مشاور املاک برتر محله تبدیل می کند. هم چنین شما را به منبعی در دسترس برای کسانی که قصد خرید و فروش خانه در آن محله دارند، تبدیل می نماید.

4 نکته‌ مهم سرمایه‌گذاری در بازار املاک که در زمان انتخاب محله کاری باید در نظر بگیرید

قبل از اینکه خود را به عنوان مشاور املاک برتر محله در نظر بگیرید، ابتدا باید یک محله را انتخاب و سپس آن را درک کنید. بهترین کار در اولین سرمایه‌گذاری واقعی، انتخاب محله ای نزدیک به خانه خودتان است. جایی که می‌شناسید. چرا؟ چند دلیل وجود دارد.

1. سرمایه‌گذاری در بازار املاک را از محله ای شروع کنید که در آنجا تجربه دارید

سرمایه‌گذاری در مکانی نزدیک به محل زندگیتان بسیار آسان‌تر است. زیرا از خوبی‌ها و بدی‌های آن محله به معنای واقعی آگاه هستید. ساکنان محله باید به شما به عنوان یک فرد خبره در مورد جایی که زندگی می‌کنند یا می‌خواهند زندگی کنند، اعتماد داشته باشند. اگر شما در همان محله زندگی کنید، آن‌ها می‌دانند که شما مشاور املاکی با دانش بالا از آن محله هستید.

راه دیگری برای بهتر کردن تجربیاتتان در محله، ایجاد یک شبکه آنلاین محلی برای افراد آن محله است. با این کار، شما این امکان را فراهم می‌سازید که افراد محله بتوانند از وقایع، اخبار محلی، اتفاقات محله و نیز املاک مربوط به محله، با‌خبر شوند.

2. در جایی سرمایه گذاری کنید که شناخته شده هستید

یکی از چالش‌های سرمایه‌گذاری در بازار املاک، رساندن پیام خود به مخاطبان است. در این حالت، اگر مشتریان اسم شما را بدانند، چون همسایه هستید و یک آدرس محلی دارید، احتمال اینکه بتوانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، بیشتر می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، نزدیک به خانه ماندن برای اولین سرمایه‌گذاری در بازار املاک بسیار منطقی است. اما، تنها فاکتوری که باید قبل از انتخاب محله به آن فکر کنید، نزدیکی به خانه نیست.

3. در بستر کاری شما نباید بیشتر از 500 خانه وجود داشته باشد

یادتان باشد، هر چه مخاطبان خاص‌تری داشته باشید، پیام شما می‌تواند شخصی‌تر و موثرتر باشد. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری کوچک‌تر، موفق‌تر است. اگر به فکر اولین سرمایه‌گذاری در بازار املاک هستید، 250 خانه یا کمتر برای شما مناسب است. 

4. بستر کاری خود را با خانه هایی که فروشی هستند، انتخاب کنید

زمانی را صرف جستجو کنید. مطمئن شوید که منطقه‌ای را که برای کار خود انتخاب کرده‌اید، دارای خانه‌هایی است که احتمالا شما می‌توانید آن‌ها را مطابق با شرایط بازار خود به فروش برسانید. بله، پیدا کردن فروش‌های اخیر در منطقه‌ی کاری شما، کار خوبی است. این، به آن معناست که حداقل تمایل به خرید خانه در این محله وجود دارد. اما، هیچ محله‌ای را به این دلیل که اخیرا فروشی نداشته است، کنار نگذارید. ممکن است که آن محله توسط مشاوران املاک به خوبی به فروشندگان معرفی نشده باشد.

انتخاب مناطق کاری برای مشاور املاک برتر

4 قدم برای مشخص کردن منطقه کاری خود به عنوان یک مشاور املاک برتر

زمانی که شما منطقه‌ کاری خود را انتخاب کردید، کار جستجو و فهمیدن هر چیزی درمورد آن منطقه آغاز می‌شود. چهار دسته مختلف جستجو وجود دارد. شما باید برای اینکه خود را به محله‌ مورد نظر متصل کنید، آنها را بلد باشید. اگر چه به نظر می‌رسد این‌کار بیهوده است، اما این اطلاعات می‌تواند بخش حیاتی ارتباط با مخاطب باشد. پس وقت بگذارید و انجامش دهید.

1. مشخص کردن منطقه‌ی کاری: جستجوی جغرافیایی

آیا عناصر جغرافیایی منطقه‌ مورد نظر شما برای فعالیت بر روی فروش به صورت کلی یا جزئی اثر می‌گذارد؟ به عنوان مثال، آیا خانه‌هایی در منطقه‌ی کاری شما وجود دارد که ورودی خصوصی داشته باشند؟ آیا بزرگراهی در آن نزدیکی وجود دارد که صدای تردد در آن از بعضی از خانه‌ها شنیده شود؟ آیا میوه فروشی خیلی خوبی در آن نزدیکی افتتاح شده است که همه در مورد آن صحبت کنند؟

همین نزدیکی به مراکز تامین‌کننده‌ مواد غذایی، می‌تواند ارزش خانه شما را دوچندان کند. درک ویژگی‌های جغرافیایی در منطقه‌ی کاری، به شما در صحبت کردن با خریدار در مورد آن محله کمک خواهد کرد. اما اهمیت دیگر این جستجو این است که به شما کمک می‌کند تا با ساکنان منطقه صحبت کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. و به منبعی از تخصص و دانش برای آن‌ها تبدیل شوید.

لیستی از تمام ویژگی های جغرافیایی‌ای که در فروش خانه تاثیر مثبت یا منفی دارد، تهیه کنید. (یا نقشه ای بردارید و روی آن بنویسید). اینها مواردی هستند که ساکنان آن محله هر روز با آن زندگی می‌کنند. اگر می‌خواهید به عنوان منبعی برای منطقه‌ کاری خود باشید، شما هم باید این‌ها را بدانید.

2. مشخص کردن منطقه‌ی کاری: جستجوی املاک

در همان زمان که مشغول کسب اطلاعات از منطقه‌ی کاری خود هستید، در مورد ملک‌های موجود در منطقه نیز تحقیق کنید. در مناطق با تراکم بالا با ساختمان‌های بلند و زیاد، این کار آسان است. زیرا واحد‌های یک ساختمان در مقایسه با خانه های ویلایی، شباهت‌های زیادی به هم دارند. این کار در محله هایی با خانه های ویلایی نیز اگر بدانید که به دنبال چه باید باشید، آسان خواهد بود.

در اینجا چند نقطه شروع برای جستجوی داده‌ها در مورد خانه‌های ویلایی ارائه شده است.

قیمت متوسط زمین: اگر هدف شما خانه‌های ویلایی است، توجه به متراژ زمین بسیار کمک‌کننده است. معمولا در یک محله قیمت زمین ثابت است. مگر اینکه آن زمین به امکاناتی دسترسی داشته باشد که زمین‌های دیگر در آن محله، این دسترسی را ندارند. بنابر‌این تخمین متراژ زمین و قیمت متوسط هر متر مربع، شروع خوبی است.

ابعاد و ویژگی‌های خانه: می‌دانیم که خانه‌ها با هم متفاوتند. پس نشان دادن خانه و بیان جزییات آن مثل متراژ و تعداد اتاق‌خواب‌ و حمام و امکانات مهم دیگر، به شناسایی خریدار از محیط و سبک زندگی و مواردی که برای آن‌ها مهم است، کمک می‌کند.

قیمت متوسط فروش: کسب اطلاعات در مورد قیمت خانه‌های ویلایی در یک محله بسیار خوب است. اما آگاهی از تاریخچه‌ روند قیمت‌گذاری در آن محله، اعتبار ویژه‌ای برای شما به ارمغان می‌آورد. هر چه بیشتر از متوسط قیمت خانه‌های موجود در محله‌ خود، آگاهی پیدا کنید، می‌توانید برای فروش های آینده، قیمت دقیق‌تری را پیش‌بینی کنید.

3. مشخص کردن منطقه‌ی کاری: جستجوی لیست های برای فروش

حالا که در مورد محله و خانه هایش می‌دانید، توجه خود را به رفتار بازار نسبت به این محله متمرکز کنید. شما نمی‌توانید خود را مشاور املاک برتر در محله‌ای خاص خطاب کنید، اگر نمی‌دانید چه چیزی به فروش می‌رسد، به چه میزان و چه مقدار.

تهیه فهرست می‌تواند یک سنجش گمراه ‌کننده نیز باشد. بنابراین اگر می‌خواهید در مورد تقاضاهای آینده ملک در یک منطقه‌ی خاص و نیز بازخورد افراد نسبت به این تقاضاها، پیش‌بینی دقیق‌تری داشته باشید، باید در مورد نرخ جذب و نرخ بازده، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نرخ جذب

نرخ جذب به شما در پیش بینی تعداد ماه‌هایی که یک ملک در یک مکان خاص در انتظار فروش است، کمک می‌کند. با دانستن نرخ جذب، آماری بسیار قدرتمند در مواجهه با بازار املاک در دستان شماست.

نرخ جذب برابر است با (تعداد لیست های فعال ماه گذشته) تقسیم بر (تعداد لیست های فروخته شده‌ ماه گذشته).

نرخ جذبی بین 4 تا 6 ماه، نشان ‌‌دهنده‌ یک بازار متعادل است. کمتر از این میزان به عنوان بازار فروشنده و بیشتر از آن به عنوان بازار خریدار شناخته می‌شود. برای مثال، اگر منطقه‌ی کاری شما در ماه گذشته 20 خانه فعال برای فروش داشته است که 6 عدد از آن‌ها فروش رفته است، بنابراین:

20 لیست فعال تقسیم بر 6 معامله انجام شده برابر می شود با 3.33 ماه.

اگر خانه دیگری وارد بازار نشود، منطقه‌ی کاری شما با نرخ جذب 3.33 ماه، به عنوان بازار فروشنده شناخته می‌شود. اگر داده های زیادی ندارید که با آن کار کنید، محله‌هایی مشابه با محله‌ خود پیدا کنید که دارای لیست‌های فروش بیشتری هستند. و آن نتایج را به محله خود تعمیم دهید.

نرخ بازده

نرخ بازده برابر است با تعدا کل خانه ها در یک محله تقسیم بر تعداد خانه‌هایی که در آن محله و در زمان مشخص شده به فروش رسیده‌اند.

نرخ جذب در درک نیروهای بیرونی و تاثیرگذار در بازار املاک به شما کمک می‌کند. از طرف دیگر نرخ بازده در درک نیروهای درونی چنین کاری را انجام می‌دهد. برای مثال، اگر شما منطقه ای با 300 خانه دارید که سال گذشته 20 عدد از آن‌ها به فروش رسیده است:

300 خانه تقسیم بر 20 فروش برابر می شود با 6.6%.

نرخ بازده بالا برای مشاوران املاک، بسیار عالی است. زیرا به این معنی است که معاملات زیادی در راه است. با این‌حال، نرخ بازده پایین لزوما معنای بدی ندارد. نرخ بازده پایین ممکن است تنها به معنی کم‌کاری مشاوران املاک باشد. مخصوصا اگر نرخ جذب برای آن محله بالا باشد. بنابراین این موقعیت بزرگی برای مشاور املاک خواهد بود. در کل نرخ بازده بین 5 تا 10% متوسط در نظر گرفته می‌شود.

ترکیب نرخ جذب و نرخ بازده

با استفاده از محاسبات نرخ جذب و نرخ بازده، می‌توانید ورودی احتمالی از منطقه‌ کاری خود را به دست آورید. اگر می‌بینید که محله‌ای دارای نرخ بازده خوب است و بازار نشانه ای از تقاضای کم از خود نشان نمی‌دهد، پس یک منطقه‌ی کاری کارآمد با فروش بالا خواهید داشت.

4. مشخص کردن منطقه‌ی کاری: جستجوی دموگرافیک

اکنون زمان آن رسیده تا افرادی را که می‌خواهید روی آن‌ها برای منطقه‌ی کاری خود سرمایه‌گذاری کنید، بهتر بشناسید. در اینجا چند مثال از داده‌های دموگرافیک که شما باید درمورد آن جستجو کنید آورده شده است:

متوسط سن افرادی که در منطقه‌ کاری شما زندگی می‌کنند

موقعیت خانواده

تحصیلات

راه ارتباطی ترجیحی آن‌ها کدام است؟

چگونه اخبار و اطلاعات به دست آن‌ها می‌رسد؟

آیا در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند؟

تعیین استراتژی مارکتینگ برای مشاوران املاک

چگونه استراتژی مناسبی برای مارکتینگ در منطقه‌ کاری خود ایجاد کنیم؟

حال که تمام اطلاعات مهم در مورد منطقه‌ کاری خود را می‌دانید، زمان آن رسیده تا ایده‌های خود را کنار هم بگذارید. و برای استراتژی خود، قبل از اینکه بی‌هدف کاری انجام دهید، برنامه‌ریزی کنید. اما، قبل از این‌کار، بیایید 4 نکته‌ مهم که باید به خاطر داشته باشید را مرور کنیم.

1. هر پیام باید نوعی ارزش ایجاد کند

اولین و مهم ترین نکته این است که هر پیام باید برای افرادی که آن را می‌خوانند، نوعی ارزش و اهمیت ایجاد کند. همیشه نیاز نیست این ارزش ایجاد شده یکسان باشد. (در واقع باید متفاوت باشد!). پیام شما باید حاوی چیزی باشد که مخاطبان شما را به دوباره و بهتر خواندن آن ترغیب کند.

2. هر پیام، باید واکنشی از طرف مخاطب شما به همراه داشته باشد

مانند نکته قبلی این مورد نیز بسیار مهم است. هر پیامی که می‌فرستید، باید دارای جهتی باشد که مخاطب را به سمت شما سوق دهد. حتی اگر این کشش در حد ناچیز باشد. برای مثال، لازم نیست هر پیامی که می‌فرستید حاوی این مطلب باشد که “امروز تماس بگیرید تا خانه‌تان را برای فروش لیست کنیم”. در عوض می‌توان از عباراتی نامحسوس مانند “ثبت نام کنید تا گزارش هایی منظم از بازار ملک محله‌تان دریافت کنید”، استفاده کنید.

3. آمار و ارقام ابزارهای قدرتمندی هستند، اما به زودی غیر قابل استفاده می‌شوند

زمانی که مشغول تهیه‌ پیام‌های تاثیرگذار برای حیطه‌ کاری خود هستید، آمار و ارقام می‌توانند به کمک شما بیایند. اما آن‌ها خیلی زود کسل‌کننده می‌شوند. پس به درستی از آن‌ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید، صاحبان خانه در خانه هایی که خریدند فقط زندگی نمی‌کنند، بلکه به آن‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری نیز نگاه می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند در مورد عملکرد سرمایه‌گذاری خود اطلاعات کسب کنند. بنابراین پیام خود را با عملکرد سرمایه‌گذاری آن‌ها متناسب کنید. ولی با این‌حال، زیاد با آمار کار نکنید، حداکثر در یک چهارم موارد.

4. پیام‌های شما باید پیوسته باشند

موفقیت در بازار املاک، راه درازی است. برای اینکه نتیجه‌ کار خود را ببینید، باید حداقل به مدت یک سال محتوای منظم و باکیفیت به مخاطبان خود ارائه دهید. بیشتر آژانس‌های املاک، پس از حدود 12 ماه کار، بازده بازگشت سرمایه را از تلاش‌های خود مشاهده می‌کنند.

برنامه‌ریزی برای تولید محتوا: چه پیامی ارسال کنیم و در چه زمانی؟

اکنون شما تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد کسانی که در منطقه‌ کاری شما زندگی می‌کنند، خانه‌هایشان و بازاری که در آن هستید، را در اختیار دارید. همچنین شما با تکنیک‌های ساخت یک پیام مناسب، آشنا شده‌اید. پس اکنون زمان آن است که بفهمید چه پیامی را در چه زمانی باید ارسال کنید؟

محتوای صفحه‌ اختصاصی شما (هفتگی)

صفحه اختصاصی برای مشاور املاک برتر

صفحه‌ اختصاصی جایی است که در آن می‌توانید به صورت هفتگی، به روز رسانی هایی را در مورد املاک فعال موجود در منطقه‌ کاری خود بارگذاری کنید. این امکان از طریق وب سایت آریامرز برای شما فراهم شده است. شما می‌توانید صفحه‌ اختصاصی خود را داشته و از طریق آن، خود و توانمندی‌های خود را به بهترین نحو به مشتریان معرفی نمایید. 

رساندن پیام خود به مخاطبین از طریق شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی در مارکتینگ املاک

هدف شبکه های اجتماعی، ایجاد ارتباط متقابل با مخاطبین است. هر چه مردم، بیشتر با محتوای شما از طریق لایک، نظر و به اشتراک گذاشتن، در ارتباط باشند، راحت‌تر در دسترس قرار می‌گیرند و به شما پیشنهاد سرویس می‌دهند. پلتفرم های شبکه‌‌های اجتماعی مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبین خود استفاده کنید. اما روش امتحان شده و درست برای در ارتباط بودن، اینستاگرام است. با به چالش کشیدن مخاطبین خود در صفحه‌ اینستاگرام و درخواست نظرات آن‌ها، هر چه بیشتر در جهت ارتقای کیفیت خدمات خود تلاش کنید.

بهترین راه برای جدا کردن خود از دیگر مشاوران املاک، استفاده از عکس خود در صفحه‌ی پروفایلتان است. زمانی که از صورتتان عکس می‌گذارید حس اعتماد را در مخاطبین خود ایجاد می‌کنید.

در زدن خانه ها (سالانه)

مارکتینگ حضوری برای مشاوران املاک

بنا به گفته افراد موفق در زمینه‌ فروش، بهترین راه برای تأثیرگذاری در مخاطبین، برقراری ارتباط چشمی و دست دادن با آن‌ها است. درست است که ریسک رد شدن نیز وجود دارد. اما این افراد به حرف‌های شما گوش می‌دهند و شما نیز می توانید با آن ها آشنا می‌شوید.

برنامه ای بچینید که سالانه به در خانه‌های افراد در منطقه کاری خود بروید. دست بدهید و خودتان را معرفی کنید و کارت ویزیت خود را به آن‌ها ارائه کنید. این اطمینان را بدهید که هر زمان که آماده فروش بودند، شما کسی هستید که به آن‌ها کمک خواهید کرد. درست مانند پیام‌های دیگر، مطمئن شوید چیزی ارزشمند به آن‌ها ارائه می‌دهید.

برگزاری رویدادهایی به مناسبت‌های خاص در منطقه‌ی کاری خود (2 یا 3 بار در سال)

میزبان رویداد‌هایی به مناسبت‌های مختلف مثلا اعیاد و یا جشن‌های باستانی باشید. خانواده‌ها، مخصوصا آن‌هایی که بچه دارند، به طور پیوسته به دنبال سرگرمی‌های خانوادگی و دوستانه رایگان هستند. این‌چنین میزبانی‌ها شما را در محله محبوب می‌کند.  

امیدواریم که این مقاله به شما در تبدیل شدن به مشاور املاک برتر منطقه کاریتان کمک کند. لطفا نظرات و سوالات خود را در پایین همین صفحه با ما مطرح نمایید.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment