هنر و معماری. بلوم هاوس، خانه ای ساخته شده از تلفیق آنها

به بلوم هاوس (Bloomhouse)، تلفیقی از هنر و معماری، خوش آمدید. این خانه‌ی دو و نیم هکتاری، در تپه‌های تگزاس واقع شده و حدودا 10 دقیقه با مرکز شهر یعنی شهر آستین فاصله دارد.

داستان بلوم هاوس در سال 1970 آغاز شد. زمانی که دو دانشجوی معماری دانشگاه تگزاس، دالتون بلوم و چارلز هارکر، قطعه بزرگی زمین را به‌دست آوردند و قصد داشتند خانه‌ای بسازند که طراحی معمولی نداشته باشد. این تلاش هنری 11 ساله شاهکاری به نام بلوم هاوس باقی‌گذاشت.

نمای خارجی از معماری بلوم هاوس

آشنایی با بلوم هاوس، تلفیق هنر و معماری

یک اتاق خواب، دو حمام و بدون حتی یک خط صاف. چگونه این ترکیب بی‌نظیر از اشکال و بافت‌های آلی ارگانیک به یک خانه تبدیل شد؟

بلوم و هارکر، ابتدا از میلگرد برای بنا کردن اسکلت ساختمان بر روی پایه دال بتون استفاده کردند. سپس میله‌های فولادی را به اسکلت جوش دادند. ورق‌های پلاستیکی اضافه کردند و آن را با فوم پلی اورتان دو قسمتی پوشاندند تا پوسته‌ای غول پیکر ایجاد شود. در نهایت آن را با لایه‌ای از گچ بتونی، از داخل و خارج پوشاندند.

بلوم هاوس، معماری خاص بدون هیچ خط صاف

تکمیل بلوم هاوس 11 سال طول کشید. به این دلیل که هر اینچ مربع از آن، نیازمند توجهی خارق العاده به جزئیات بود. در کل این خانه، یک خط مستقیم پیدا نخواهید کرد. در واقع، هارکر از یک اره مخصوص هرس، برای کنده کاری استفاده کرد و شکل خانه را به‌ صورت منحنی در‌آورد.

چون هارکر، بلوم هاوس را به‌عنوان محلی برای گرد هم آمدن مردم طراحی کرده بود، پس مکان‌های زیادی را برای نشستن فراهم کرد. تا مردم را به ارتباط و گفتگو با هم در اطراف هر خمیدگی تشویق کند.

معماری داخلی بلوم هاوس و مکان هایی برای نشستن

شروع جلب توجه به این اثر هنری:

در طول سال‌ها، بلوم هاوس توجه مالکان و مردم را به خود جلب کرده است. اخیرا سایت گردشگری ویرد هومز تور (Weird Homes Tour) طراحی عجیب و شگفت‌انگیز بلوم هوس را به ‌طور برجسته نشان داده است. دیو نف (Dave Neff) مدیرعامل این شرکت، یکی از طرفداران پروپاقرص داستان این خانه است.

مالک حقیقی بلوم هاوس، دیو کلانچ (Dave Claunch) است. او حدود و یک سال و نیم پیش بلوم هاوس را خرید. به‌ این خاطر‌ که زمین دو نیم هکتاری بلوم هاوس ارزش زیادی داشت و او می‌ترسید که فردی آن را بخرد، بکوبد و چیز جدیدی بسازد.

کلانچ می گوید: «حفظ آن به‌عنوان یک اثر ترکیبی از هنر و معماری انگیزه اصلی من بود.»« من آن را مانند مجسمه‌ای زنده می‌بینم و به آن جذب شده‌ام.»

نمایی از داخل بلوم هاوس با تلفیق هنر و معماری

برای مشاهده برترین طرح های معماری و دکوراسیون می توانید به صفحه دکوراسیون آریامرز مراجعه نمایید.

بازسازی بلوم هاس:

کلانچ، یک سال و نیم گذشته را صرف بازسازی بلوم هاوس کرد. از آنجا که فضا خیلی غیر معمول است، او خودش پیمانکاری کار را به‌ عهده گرفت.

از به ‌روزرسانی‌های ساختاری (مانند تعویض لوله‌کشی و جابه‌جایی سیستم‌های مکانیکی) گرفته تا زیباسازی مجدد فضا (مانند نصب چراغ‌های LED و سیستم صوتی بی‌سیم در سراسر خانه). روندی طولانی و تحسین‌برانگیز که هدفی طولانی مدت داشت. حفظ خانه برای 40 تا 50 سال دیگر.

کلانچ می‌گوید: « عالی است، بی‌نظیر است، این خانه در جهان همانندی ندارد.»

هنر و معماری، بلوم هاوس و پله پیچ زیبا

او اخیرا مهمانی‌ای ترتیب داد و در آن مهمانی تصاویری از بلوم هاوس، که تازه آن را بازسازی کرده بود، نشان داد. در پیچ و تاب سرنوشت این خانه، که مانند شکلش غیر معمول است، یکی از مهمانان، خبر غافل‌گیر‌کننده‌ای داشت. این خانم، زمانی صاحب بلوم هاوس بوده است.

اگرچه داستان بلوم هوس به ده‌ها سال قبل برمی‌گردد، اما مأموریت آن همیشه ثابت بوده است. یکی‌کردن مردم در جشنی غیر معمول. تشویق برای ارتباطی کم‌یاب در فضایی خاص، و دور شدن از روزمرگی‌های زندگی حتی اگر برای مدتی کوتاه باشد.

معماری اتاق خواب بلوم هاوس

امیدواریم از این مطلب و دیدن تصاویر این خانه خاص لذت برده باشید. دیدگاه و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment