بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری کجاست؟

این روزها بسیاری از ایرانی‌ها به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند در ترکیه نیز سرمایه گذاری کنند. از روش‌های موجود برای سرمایه‌گذاری هم اغلب خرید خانه و اجاره دادن آن را انتخاب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مسائل در خرید خانه، توجه به محله و منطقه‌ای است که خانه در آن واقع شده است. بنابراین بسیار ضروری است که هر فردی قبل از خرید خانه، بهترین مناطق استانبول و سایر شهرهای ترکیه را بشناسد.  

اغلب افراد برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری شهر استانبول ترکیه را انتخاب می‌کنند. زیرا استانبول بزرگ‌ترین شهر در قارۀ اروپا و همچنین هشتمین شهر بزرگ دنیا و مرکز اقتصادی، فرهنگی و بازرگانی کشور ترکیه است. همچنین این شهر ظرفیت و بازدهی بسیار بالایی در حوزۀ املاک و مستغلات دارد. استانبول مجموعاً 39 منطقه دارد که 25 منطقۀ آن اروپایی و 14 منطقۀ آن آسیایی است.

 در این مقاله قصد داریم بعد از معرفی مختصر کشور ترکیه و شهر استانبول، بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه برای زندگی یا سرمایه‌گذاری را معرفی کنیم.

بهترین مناطق استانبول

فهرست سرتیتر مطالب در مقاله: بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری کجاست؟

خرید خانه در استانبول و مسائل پیرامون آن

ممکن است شما هم قصد خرید ملک در ترکیه را داشته باشید. در این صورت اولین گام این است که هدف خود را از این کار مشخص کنید. آیا می‌خواهید برای سرمایه‌گذاری این کار را انجام دهید یا خودتان قرار است در خانه زندگی کنید؟ آیا برایتان مهم است که خانه‌ای بخرید که بتوانید از طریق آن اقامت کشور ترکیه را هم بگیرید؟ زیرا همان طور که می‌دانید با توجه به قوانین جدید کشور ترکیه شما می‌توانید با خرید ملکی که ارزش حداقلی آن 250 هزار دلار باشد، پاسپورت ترک و حق اقامت در این کشور را برای خود و تمام اعضای خانواده‌تان به صورت دائم دریافت کنید. ما در مقالۀ مجزایی به این مسئله پرداخته‌ایم و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه برای گرفتن شهروندی این کشور

معرفی اجمالی شهر استانبول در ترکیه

استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه است که وسعت آن 1.5 برابر تهران است. استانبول محل اتصال بخش‌های اروپایی و آسیایی کشور ترکیه به یکدیگر است. این دو بخش را تنگه بسفر از یکدیگر جدا می‌کند. در ادامه به صورت کوتاه به چند ویژگی مهم استانبول اشاره شده است:

مساحت: 1539 کیلومتر مربع

زبان: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر

آب و هوا:

استانبول چند اقلیم مختلف دارد و آب و هوای آن معمولاً تا حدود زیادی تحت تأثیر دریای مدیترانه است. این شهر در تابستان‌ها معمولاً خشک و گرم و در زمستان‌ها سرد و یخبندان است. استانبول مجاور دو دریای سیاه و مرمر است. به همین دلیل هم آب و هوای آن به طور کلی مرطوب و شرجی است.

فرهنگ و آداب و رسوم:

آداب و رسوم و فرهنگ مردم کشور ترکیه مشابهت‌های زیادی با ایران دارد. به همین دلیل هم هست که اغلب ایرانی‌ها این کشور را به عنوان مقصد سفر یا مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. ترک‌ها و خصوصاً مردم استانبول بسیار خونگرم و مهربان و مهمان‌نواز هستند. همان طور که اشاره شد، ترکیه با اروپا نیز هم‌مرز است و بخش‌هایی از آن در مناطق اروپایی قرار دارد. به همین دلیل هم هست که سبک زندگی و تفکرات اروپایی نیز در نحوۀ برخورد، زندگی و تفکر مردم استانبول تأثیر زیادی گذاشته است. به همین دلیل هم هست که انتخاب بهترین مناطق استانبول برای زندگی و خرید خانه بسیار مهم است. چون هر منطقه از آن ویژگی‌های فرهنگی و سبک زندگی مخصوص به خود را دارد.

زندگی در ترکیه

مزایای زندگی در استانبول چیست؟

زندگی در استانبول و حضور در این شهر مزایای زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترینشان اشاره شده می‌شود:

  • وجود فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی بسیار برای رشته‌ها و تخصص‌های مختلف
  • سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته و متنوع
  • ارائۀ خدمات پزشکی تخصصی و باکیفیت
  • امکانات تحصیلی بسیار و متنوع و داشتن دانشگاه‌های معتبر دارای رنکینگ جهانی
  • آب و هوای تمیز و مطبوع
  • وجود آزادی‌های اجتماعی و فردی
  • دسترسی راحت به همۀ امکانات زندگی و اقلام مورد نیاز
  • وجود انواع ملک اعم از خانه و آپارتمان برای خرید و اجاره با قیمت‌های متنوع و مناسب
بیشتر بخوانید: همه چیز دربارۀ خرید ملک در ترکیه

 

معایب زندگی در استانبول

  • لازم است که برای راحتی بیشتر خودتان پس از مهاجرت، حتماً زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید.
  • استانبول جزو کلان‌شهرهای ترکیه است و ترافیک‌های بسیار سنگین (گاهی سنگین‌تر از ترافیک‌های تهران) دارد.
  • به دلیل مهاجرپذیر بودن ترکیه و زیاد بودن موقعیت‌های شغلی در استانبول، این شهر بسیار شلوغ است و ازدحام جمعیتی زیادی دارد.
  • افراد غیربومی و مهاجران در مقایسه با خود ترک‌ها به موقعیت‌های شغلی کمتر و درآمدهای پایین‌تری دسترسی دارند.
  • مالیات‌ها و هزینه‌های سوخت، ازجمله گاز و بنزین در این شهر بسیار زیاد است.

مقایسه استانبول با شهرهای دیگر ترکیه

استانبول از تمام شهرهای ترکیه، حتی آنکارا گران‌تر و شلوغ‌تر بوده و هزینه‌های اقتصادی و روانی زندگی در آن بسیار زیاد است. البته به همان میزان هم در این شهر فرصت‌های شغلی زیادی است و از این نظر بسیار فعال و پویاست.

تنوع خانه و املاک، وجود گزینه‌های متنوع برای تفریح و سرگرمی در این شهر بیشتر از دیگر شهرهای ترکیه مثل ازمیر و آنکاراست. همچنین در استانبول خدمات درمانی با کیفیت‌تر و تخصصی و امکان تحصیل به‌صورت رایگان و دولتی وجود دارد.

بهترین مناطق استانبول کجا هستند؟

استانبول ۳۹ منطقه اصلی دارد که در دو قسمت آسیایی و اروپایی توسط تنگه بسفر از هم تفکیک می‌شوند. برای انتخاب محله‌ای برای خرید خانه در این شهر ابتدا لازم است کیفیت زندگی و امکانات محلات مختلف استانبول را باهم مقایسه کنید.

در ادامه با تعدادی از محلات خوب استانبول بیشتر آشنا می‌شویم:

1. محله Maslak

این منطقه مرکز سرمایه گذاری استانبول و جزو بزرگ‌ترین مناطق برای ساخت و ساز املاک است.

ماسلاک در بخش اروپایی استانبول و در نزدیکی مراکز خرید، موسسه‌های هنری، ورزشی، فرهنگی واقع شده است. این محله چند دقیقه با تاکسیم و لونت و بیش از ۵ دقیقه با بسفر و ۲۵ دقیقه با فرودگاه سوم استانبول فاصله دارد. همین ویژگی‌ها هم اهمیت استراتژیک این منطقه برای سرمایه‌گذاری را بیشتر می‌کند.

2. محله Zeytinburnu

یکی از مناطق مشهور و محبوب استانبول است که در آن تقاضا برای خرید ملک زیاد است. این محله در قسمت اروپایی استانبول و در سواحل دریای مرمره واقع شده است.

Zeytinburnu دارای برج های مرتفع، مجتمع‌های مسکونی زیبا، مراکز خرید و هتل‌های پنج ستاره بین المللی است.

این محله با فرودگاه بین‌المللی آتاتورک ۲۰ دقیقه فاصله دارد. این فرودگاه قرار است یک پارک عمومی با مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کافه‌های متنوع و فضاهای خانوادگی مختلف باشد و همچنین ساختمان‌های اطراف آن هم به مراکز نمایشگاهی و همایشی تبدیل خواهند شد.

3. محله beylikduzu

این محله در بخش اروپایی استانبول واقع شده و  مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز خرید زیادی دارد و یکی دیگر از بهترین مناطق برای خرید ویلاهای لوکس و تازه‌ساز در استانبول به شمار می‌رود.

4. محله شیشلی

شیشلی یکی از مهم‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین مناطق استانبول است. این محله به بناهای تاریخی و اماکن مذهبی بسیاری نزدیک است و به همین دلیل هم یکی از مناطق مورد علاقه گردشگران است و درنتیجه ارزش و اهمیت زیادی هم برای سرمایه گذاری و خرید ملک دارد.

بازار مشهور استانبول به نام Cevaher Mall هم در این منطقه واقع شده که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید شهری بزرگ جهان است.

5. محله قاضی‌کوی (KADIKÖY)

این محله در قسمت آسیایی استانبول و در مجاورت دریای مرمره و تنگه بسفر قرار گرفته و جزو لوکس‌ترین محله‌های استانبول است. مزون‌های لباس عروس و لباس شب موجود در این محله بسیار معروف هستند.

سرمایه گذاری در استانبول

6. منطقه باکیرکوی (BAKIRKÖY)

این محله در بخش اروپایی استانبول در امتداد سواحل دریای مرمره قرار گرفته و خانه‌های زیبا و گران قیمت بزرگ زیادی در آن وجود دارند.

این منطقه عمدتاً مسکونی است و یکی از دو فرودگاه استانبول در نزدیکی آن هستند. توجه داشته باشید که قیمت خانه‌های این منطقه هر چقدر به ساحل دریای مرمره نزدیک‌تر باشند، بالاتر خواهند بود.

7.محله فاتیح (FATİH)

بناهای تاریخی و مساجد زیادی ازجمله مسجد آبی، ایا صوفیه و کاخ توپکاپی در این منطقه واقع شده و همیشه گردشگران زیادی به آن مراجعه می‌کنند. اگر دوست دارید در استانبول خانه‌ای داشته باشید که گاهی در آن زندگی کنید و در تمام ایام سال آن را به گردشگران اجاره دهید، خرید خانه در این محله یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری در استانبول است.

سخن پایانی

در این مقاله چند مورد از بهترین محله‌های استانبول را برای خرید ملک، زندگی و سرمایه گذاری معرفی کردیم. همچنین به معایب و مزایای زندگی در کلان‌شهرهایی مثل استانبول هم اشاره شد تا بتوانید در صورت تصمیم به مهاجرت به ترکیه، تمام جوانب را در نظر بگیرید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

 

Show CommentsClose Comments

Leave a comment