دکوراسیون حمام کوچک، 10 راهکار برای بزرگتر نشان دادن آن

دکوراسیون حمام کوچک یک اقدام چالش برانگیز است. اما با مقدار کمی جادوی طراحی می‌توان حمام‌های کوچک را بزرگ‌تر جلوه داد. حمام‌های کوچک، فضاهای راحتی برای استفاده نیستند. آن‌ها معمولا کم‌جا و شلوغ، با نور طبیعی کم و طراحی غیر‌ حرفه ای هستند. در اینجا چند راهکار برای دیزاین و دکوراسیون حمام کوچک و بزرگ‌تر نشان دادن آن، بدون خرابی دیوارها، ارائه شده است.

دیزاین حمام کوچک و راهکارها

فهرست سر تیتر مطالب در مقاله: دکوراسیون حمام کوچک، 10 راهکار برای بزرگتر نشان دادن آن

بررسی نکات مربوط به 10 راهکار برای بزرگتر نشان دادن حمام

۱. فضای حمام را روشن تر کنید

تا حد ممکن نور را به فضا بیاورید. نور و اتاق روشن همیشه فضا را نسبت به اتاق‌های تاریک و کسل کننده، بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

رنگ دیوار: دیوار‌ها و سقف حمام را با رنگ روشن نقاشی کنید تا ابعاد آن دو‌ برابر قبل احساس شود. رنگ‌های مختلف، فضا را چند قسمتی می‌کند و باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به نظر برسد.

پنجره ها: اگر داخل فضا پنجره‌ای دارید، از پرده‌ی نازک استفاده کنید تا نور طبیعی را به حداکثر حالت ممکن برسانید.

روشنایی: برای افزایش نور اتاق، لامپ‌های اضافی در دیوار یا سقف نصب کنید.

۲. آینه های بیشتری اضافه کنید

آینه های بیشتر و بزرگتر‌، در حمام نصب کنید. نور منعکس شده، فضای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

نور و آینه در دکوراسیون حمام کوچک

۳. فضای انبار وسایل را کاربردی تر کنید

فضاهای انبار وسایل را تا حد ممکن با دیوارها هم سطح کنید. چون هرگونه بیرون‌زدگی، فضا را چند قسمتی کرده و آن را کوچک می‌کند. می‌توانید در تو‌رفتگی ها، قفسه و کابین دارو بنا کنید.

۴. درهم ریختگی ها را در حمام کوچک حذف کنید

هیچ چیز به اندازه‌ی درهم ریختگی، فضا را شلوغ نمی‌کند. یک قانون خوب: اگر نیازی به آن ندارید، آن را در جای دیگری ذخیره کنید. قسمتی از محفظه‌های نگهداری وسایل در حمام را خالی کرده و فضای خالی شده را برای نگهداری وسایل ضروری استفاده کنید.

۵. ارتفاع میله پرده حمام را بیشتر کنید

میله پرده دوش را تا حد امکان به سمت سقف بالا ببرید. این کار دید ما را به بالا هدایت کرده و سقف را بلندتر نشان می‌دهد و تصور فضای بزرگ‌تر را برای ما ایجاد می‌کند.

همین راهکار برای پنجره هم صدق می‌کند. بالا بردن پنل پرده به سمت سقف نیز، تصور پنجره ای بزرگ‌تر را در ذهن به وجود می‌آورد و فضای کوچک حمام را، بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

۶. پادری را مخفی کنید

 وجود پادری روی زمین، حمام را کوچک‌تر نشان می‌دهد. مواقعی که از پادری استفاده نمی‌کنید، آن را کنار بگذارید و با نمایان کردن کف حمام، فضا را بزرگ‌تر جلوه دهید.

۷. درب کشویی نصب کنید

درب های بازشو، بسته به کوچکی فضا، تقریبا نصف فضا را در بر می‌گیرند. یک درب کشویی یا ریلی نمی‌تواند به فضای محدود حمام شما تجاوز کند.

برای مشاهده تصاویری از برترین طرح های دکوراسیون و دیزاین حمام به این صفحه مراجعه نمایید.

۸. به روشویی پایه‌دار در دکوراسیون حمام فکر کنید

فضای زیاد کابین و روشویی حمام، فضاهای با ارزش را اشغال می‌کنند. بنابراین به جای آن، روشویی پایه‌دار را امتحان کنید. ممکن است شما برای صابون‌ها و حوله‌‌هایتان در کابین روشویی جایی نداشته باشید. اما برای حل این مشکل می‌توانید از دیوارها برای جا دادن لوازم حمام کمک بگیرید.

روشویی پایه دار در دیزاین حمام کوچک

۹. برای کف حمام رنگ روشن انتخاب کنید

حتی اگر دیوارها و سقف هم به رنگ روشن و براق باشند، رنگ تیره ی کف حمام، تاثیر آن را خنثی می‌کند و فضای درون را بسته و خفه می‌کند. برای کف حمام رنگ روشن انتخاب کنید تا فضایی باز و روشن را القا نماید.

رنگ سفید در دیزاین حمام کوچک

۱۰. پیوستگی و وضوح را در دکوراسیون حمام خود به کار‌ گیرید و تا جای ممکن از قاب استفاده نکنید

درب‌های شیشه ای شفاف اطراف دوش، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در حالی که شیشه های مات و مشجر، فضا را تکه تکه می‌کند و باعث می شود کوچک‌تر نشان داده شود. این اصل برای قاب دور شیشه‌ها نیز صدق می‌کند. یک قاب می‌تواند فضا را به جای باز و دل‌نواز نشان دادن، به فضایی پر تلاطم تبدیل کند. علاوه بر آن، کاشی های دیوار را از کف تا سقف یک مدل بزنید. یکپارچگی از سقف به کف، پیوستگی و گستردگی را به فضا القا می کند.

تنها با تغییرات کمی، حمام کوچک شما، می‌تواند تفاوت‌های چشمگیر و شگرفی در میزان دل‌باز بودن آن ایجاد کند. هنگامی که این نکات و ترفندها را در دکوراسیون حمام کوچک خود پیاده می‌کنید، آن ها را در کل خانه نیز بکار گیرید. با به کارگیری این نکات، به خلق فضای رویایی خود کمک خواهید کرد.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment