نهضت ملی مسکن بزرگترین خرید تاریخ فولاد ایران را رقم زد

.با اینکه پروژه‌های دولتی و بزرگ ساخت واحدهای مسکونی مانند مسکن مهر یا نهضت ملی مسکن به منظور غلبه بر بحران مسکن طراحی و اجرا شده‌اند؛ صنایع وابسته زیادی را درگیر می‌کنند. و از این لحاظ امتیاز مثبتی دارند. بدین ترتیب در اجرای طرح‌های عظیم اینچنینی علاوه بر اشتغال‌زایی چرخ صنعت هم می‌چرخد. مسلما تامین مصالح این تعداد واحد مسکونی بدون همکاری وازرت‌خانه‌های مربوطه و صنایع زیر مجموعه آنها امکان پذیر نیست.

فولاد

فهرست سر تیتر مطالب در مقاله: نهضت ملی مسکن بزرگترین خرید تاریخ فولاد ایران را رقم زد

خبرگزاری دانشجو

15 اسفند 1402

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی صندوق ملی مسکن این صندوق با خرید. اولین محموله ۹۰ هزار تنی فولاد از ذوب آهن اصفهان، نهضت خرید مصالح ساختمانی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را آغاز کرد.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن هزینه خرید این میزان فولاد را ۲۰ هزار میلیارد ریال و از محل منابع این صندوق اعلام کرد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی از برنامه صندوق ملی مسکن برای خرید تا سقف یک میلیون تن فولاد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این برنامه، علاوه بر افزایش سرعت ساخت و ساز، با حذف واسطه ها، مصالح با قیمت ارزان‌تر به دست سازندگان مسکن حمایتی می‌رسد.

وی با اشاره به تاکید قانون جهش تولید مسکن و مصوبات شورای عالی مسکن بر پوشش خطرپذیری ساخت مسکن، اقدام صندوق ملی مسکن در خرید فولاد از طریق بورس را در راستای تثبیت و پیش بینی پذیر کردن قیمت مصالح ساختمانی برشمرد و تاکید کرد: خرید سایر مصالح پرمصرف حوزه ساختمان نیز در برنامه این صندوق قرار دارد.

صندوق ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ با هدف هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن و با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:توقف ثبت نام جدید برای نهضت ملی مسکن/ آیا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند؟

تجارت نیوز

15 اسفند 1402

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ بخش عمده‌ای از مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن مربوط به تامین مصالح ساختمانی است و همین امر باعث کند شدن روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن شده است، اما در حال حاضر با تصمیم گیری‌های صورت گرفته بخشی از این مشکلات و مصالح ساختمانی مورد نیاز برای این پروژه‌ها با تامین اعتبارات از سوی صندوق ملی مسکن برطرف شد.

در همین رابطه مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه اولین محموله ۹۰ هزار تنی فولاد از ذوب آهن اصفهان، برای پروژه‌های نهضت خرید مصالح ساختمانی خریداری شد، گفت: منابع مالی که برای خرید این میزان فولاد درنظر گرفته شده ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده که تمامی آن‌ها از محل منابع صندوق ملی مسکن تامین شده است.

تامین منابع برای خرید تا سقف یک میلیون تن فولاد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن

اسماعیلی با تاکید بر اینکه صندوق ملی مسکن برای خرید تا سقف یک میلیون تن فولاد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن منابع لازم را در نظر گرفته است، بیان کرد: با اجرای این برنامه، علاوه بر افزایش سرعت ساخت و ساز، با حذف واسطه‌ها، مصالح ساختمانی با قیمت ارزان‌تر به دست سازندگان مسکن حمایتی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در قانون جهش تولید مسکن و مصوبات شورای عالی مسکن بر پوشش خطرپذیری ساخت مسکن، نقش صندوق ملی مسکن بسیار مهم است، گفت: سعی کرده‌ایم با خرید فولاد از طریق بورس در راستای تثبیت و پیش‌بینی‌پذیر شدن قیمت مصالح ساختمانی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه خرید سایر مصالح پرمصرف حوزه ساختمان از جمله سیمان نیز در برنامه این صندوق قرار گرفته است، گفت: با افزایش سرمایه صندوق ملی مسکن از طریق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به طور قطع تزریق منابع مالی برای تسریع در روند پروژه‌های نهضت ملی افزایش می‌یابد.

او گفت: صندوق ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ با هدف هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن و با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی تشکیل شده است.

او یادآور شد: طی یک ماه گذشته منابع صندوق ملی مسکن رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

ایرنا

14 اسفند 1402

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا مهدیار اسماعیلی از بزرگ‌ترین خرید حوزه فولاد در بورس کالا برای نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت صمت و وزارت اقتصاد و امور دارایی، ۹۰ هزار تن کالا، شامل؛ چهار نوع میل‌گرد پرمصرف مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به مبلغ حدود ۲ هزار میلیاردتومان خریداری کرد.

وی ادامه داد: اینکار با هدف مدیریت زنجیره کالا از معدن تا مسکن انجام شده است و چندین پیامد دارد و با این کار عملا در سال پیش‌رو بخش عمده‌ای از عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن نسبت به افزایش قیمت‌ها، بیمه می‌شود. بنابراین پروژه‌هایی که در فرایند مراحل ساخت هستند، نگران افزایش قیمت تمام شده نخواهند بود.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن تصریح کرد: این بزرگ‌ترین معامله خرید فولاد برای عملیات تولید مسکن در کشور محسوب می‌شود.

مهدیار اسماعیلی همچنین از مراحل بعدی خرید در حوزه سایر مصالح، مانند سیمان در آینده نزدیک به نفع پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

دنیای معدن

14 اسفند 1402

به گزارش دنیای معدن، رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن ، از پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای خرید ۹۰ هزار تن فولاد مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه با اجرای این طرح هم سرعت ساخت و ساز مسکن افزایش می‌یابد. و هم با حذف واسطه‌ها مصالح ارزان‌تر به دست سازنده می‌رسد. افزود: صندوق ملی مسکن برنامه‌ای را برای خرید. تا یک میلیون تن فولاد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن طراحی کرده است.

مدیر عامل صندوق ملی مسکن با اشاره به قانون جهش تولید. مسکن و مصوبات شورای عالی مسکن ادامه داد: این اقدام در راستای تثبیت و پیش بینی پذیر کردن قیمت مصالح ساختمانی و جلوگیری از کاهش قدرت خرید متقاضیان و از طریق منابع صندوق ملی مسکن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: خرید و فورش آپارتمان از 3 میلیارد تومن در تهران

دنیای اقتصاد

14 اسفند 1402

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن هزینه خرید. این میزان فولاد را ۲۰ هزار میلیارد ریال و از محل منابع این صندوق اعلام کرد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی از برنامه صندوق ملی مسکن برای خرید. تا سقف یک میلیون تن فولاد برای پروژه های نهضت ملی مسکن خبر داد. و تصریح کرد: با اجرای این برنامه، علاوه بر افزایش سرعت ساخت. و ساز، با حذف واسطه ها، مصالح با قیمت ارزان تر به دست سازندگان مسکن حمایتی می رسد.

وی با اشاره به تاکید قانون جهش تولید مسکن و مصوبات شورای عالی. مسکن بر پوشش خطرپذیری ساخت مسکن، اقدام صندوق ملی مسکن در خرید. فولاد از طریق بورس را در راستای تثبیت و پیش بینی پذیر کردن. قیمت مصالح ساختمانی برشمرد و تاکید کرد: خرید سایر مصالح پرمصرف حوزه ساختمان نیز در برنامه این صندوق قرار دارد.

صندوق ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ با هدف هم‌افزایی، تقویت توان. حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش. مسکن و با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی تشکیل شده است.

خبرگزاری صدا و سیما

14 اسفند 1402

رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن در گفتگوی اختصاصی. با خبرگزاری صدا‌وسیما، از پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای خرید ۹۰ هزار. تن فولاد مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه با اجرای این طرح هم سرعت ساخت. و ساز مسکن افزایش می‌یابد و هم با حذف واسطه‌ها مصالح ارزان‌تر به دست سازنده می‌رسد. افزود: صندوق ملی مسکن برنامه‌ای را برای خرید تا یک میلیون تن. فولاد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن طراحی کرده است.

مدیر عامل صندوق ملی مسکن با اشاره به قانون جهش تولید مسکن. و مصوبات شورای عالی مسکن ادامه داد: این حرکت به منظور تثبیت و قابل پیش بینی شدن. قیمت مصالح ساختمانی و ممانعت از کاهش قدرت خرید خریداران و به واسطه منابع صندوق ملی مسکن انجام شده است.

نتیجه‌گیری

در چرخه اقتصادی سالم، رونق هر یک از بخشهای صنعتی یا تجاری به نفع قسمت‌های دیگر است. زیرا برای تامین مواد اولیه، مصالح یا تمام موارد مورد نیاز. اجرای یک پروژه صنایع دیگر هم می‌توانند درگیر شده و از آن نفع ببرند. همانطور که در پروژه نهضت ملی مسکن که دومین طرح ملی بعد از مسکن مهر است. فولاد مورد نیاز از فولاد ایران خریداری شده است. این معامله دو سر برد است. زیرا از یک طرف فولاد به صورت مستقیم و بی‌واسطه خریداری شده. که در نهایت هزینه کمتری برای پروژه نهضت ملی مسکن داشته. و از طرف دیگر حجم زیاد درخواستی که وارد صنایع فولاد شده به آن رونق بیشتری بخشیده است. هدف از این کار تثبیت قیمت مصالح بوده است که امیدواریم با موفقیت انجام شود.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment