فروش بیشتر با پاسخدهی صحیح به ایرادات رایج خریداران از نگاه برایان تریسی

ایرادات رایجی که خریداران هنگام خرید محصول یا خدمات شما می گیرند چیست؟ روش های پاسخ دهی به این ایرادات چگونه باشد که در نهایت موفق به فروش بیشتر شویم؟ از نگاه Brian Tracy با این نکات آشنا شویم.

فهرست سر تیتر مطالب در ویدیوی: فروش بیشتر با پاسخدهی صحیح به ایرادات رایج خریداران از نگاه برایان تریسی

آشنایی با انواع ایرادات رایج ذکر شده توسط مشتریان و نحوه برخورد با آنها برای فروش بیشتر

1- ایرادات ضمنی و بیان نشده

اجازه دهید مشتری بیشتر صحبت کند. سوالات مناسبی از او بپرسید و فرصت پاسخگویی کامل را به او بدهید.

2- بهانه گیری

لبخند بزنید، سر تکان دهید، تایید کنید و با پرسیدن سوال هایی از مشتری، کنترل بحث را به دست بگیرید.

3- ایرادات خبیثانه و تاثیر آن در فروش بیشتر

در این مواقع بدانید که شما هدف صحبت مخاطبان نیستید. پس نسبت به آنها آرام، مثبت، با اعتماد به نفس و مودب باشید. سپس در مورد مسائل مشتری مثل حال و احوال و برنامه های آینده او، سوالاتی بپرسید تا کنترل مکالمه را به دست گیرید.

4- درخواست برای دریافت اطلاعات بیشتر

این بهترین ایرادی است که مشتری می تواند داشته باشد. چرا که می دانید چگونه به آن پاسخ دهید. وقتی مشتری از محصول یا خدمت شما درخواست دریافت اطلاعات بیشتر نماید، شما به یک مرحله عالی در فروشتان وارد شده اید.

5- پز دادن و سوالات سخت پرسیدن

در این مواقع خونسردی خود را حفظ کنید. نشان دهید که از اطلاعات مشتری تحت تاثیر قرار گرفته اید و از او تمجید نمایید تا ارتباط موثرتری برقرار کنید.

6- ایرادات شخصی یا فردی

وقتی یک مشتری در مورد شما خیلی حساس شود می تواند نشانه این باشد که شما از خودتان زیاد تعریف کرده اید. پس سریعا مشتری را در مرکز توجه قرار دهید تا این ایراد برطرف شود. سوالاتی در مورد مشتری بپرسید و با دقت به جواب هایش گوش دهید.

7- ایرادات موضوعی

این ایرادات به محصول یا خدماتی که ارایه می دهید و همچنین ادعاهایی که در مورد محصول و خدمات خود دارید، خطاب می شود. اگر بتوانید به این ایرادات پاسخ های خوبی ارائه دهید، معمولا می توانید فروش را نهایی کنید.

8- مقاومت اولیه فروش

تا زمانی که نتوانید این مقاومت را بشکنید مشتری با ذهن بسته به شما گوش خواهد داد. اما وقتی مشتری به آرامش رسید به شما اجازه می دهد که از او سوال بپرسید. پس شما فورا شروع به پرسیدن سوالات از پیش انتخاب شده کنید تا نیاز های مشتری را درک کنید و بتوانید آنچه او بدان نیاز دارد را فراهم سازید.

9- ایراد آخرین ترس و نقش آن در فروش بیشتر

در این مرحله مشتری نزدیک به تصمیم گیری سریع است اما هنوز کمی تردید دارد. پس با احترام به صحبت های نهایی او گوش دهید. سپس به او اطمینان دهید که محصول شما با کیفیت و با بهترین قیمت است و تمام کسانی که از آن استفاده می کنند از آن راضی هستند. پس از رفع این ایراد به راحتی می توانید فروش خود را نهایی کنید.

امیدواریم این مطلب را پسندیده باشید و از توصیه های برایان تریسی برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود، بهره برید. در این زمینه توصیه می کنیم ویدیوی تکنیک های مذاکره در خرید و فروش املاک از نگاه رایان سرهانت را نیز تماشا نمایید.

لطفا دیدگاه ها و سوالات خود را در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment