هنرمندان خانه‌دار می‌شوند!

وام هنرمندان مشخص شد! با توجه به این موضوع. که برخی از مشاغل مانند کارهای هنری درآمد ثابت ندارند. و ناپایدار بودن قیمت‌ها و افزایش روز به روز تورم، نداشتن حقوق ثابت موضوع نگران کننده‌ای است. در نتیجه بسیاری از دولت‌ها وظیفه خود می‌دانند. که به نحوی از این مشاغل حمایت کنند. به همین ترتیب در ایران هم این مسئله به دغدغه‌ای. برای مسئولین مربوطه تبدیل شده است. بسیاری از هنرمندان از لحاظ مسکن و معیشت وضعیت مطلوبی ندارند. از این رو صندوق اعتباری هنرمندان با حمایت دولت تسهیلاتی را برای هنرمندان در نظر گرفته است.

فهرست سر تیتر مطالب در مقاله: هنرمندان خانه‌دار می‌شوند!

وام هنرمندان و خبر آنلاین

6 فروردین 1403

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر. سیدمجید پوراحمدی با اشاره به اقدامات انجام شده. برای حل مسائل معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه تأمین امکانات برای خانه دار شدن هنرمندان گفت: تأمین امکانات برای خانه دار شدن. اصحاب فرهنگ و هنر از موضوعات مورد تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای دولت مردمی بود. براین اساس طبق توافق های به عمل آمده. و پیگیری‌های انجام شده از سوی صندوق با وزارت راه و شهرسازی. امکان ثبت نام اعضای صندوق در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن در خرداد ماه سال گذشته فراهم شد.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه افزود: در گام نخست پس از اعلام اسامی تمامی. اعضای صندوق به وزارت راه و شهرسازی. با ارسال پیامک و انتشار فراخوان به تمامی اعضا برای ثبت نام. در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن اطلاع رسانی انجام شد.

او اینطور ادامه داد که بیشتر از هشت هزار نفر از اعضای این صندوق در سرتاسر کشور. برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که از این میزان پنج هزار نفر در کل کشور واجد شرایط شناخته شدند.

هنرمندان متقاضی

پوراحمدی تصریح کرد: ۳۴ درصد متقاضیان را اعضای استان تهران تشکیل می دهند. براین اساس قطعه زمینی در شهر جدید پرند، برای ساخت بخشی از مسکن هنرمندان تخصیص داده شد. و کلنگ ساخت شهرک هنر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور جمعی از هنرمندان در آبان ۱۴۰۲ به زمین زده شد.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به دعوت از ۹۰۰ هنرمند متقاضی مسکن. برای تشکیل پرونده گفت: طی سه مرحله با انتشار فراخوان و ارسال پیامک از ۹۰۰ نفر از هنرمندان متقاضی برای تشکیل پرونده. دعوت بعمل آمد که ۷۰۰ نفر از آنها با حضور در صندوق اعتباری هنر پرونده خود را تکمیل کردند. و برای اقدامات بعدی پرونده این افراد به وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پرند ارسال شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، تصریح کرد: در مراحل بعدی برای سایر افراد واجد شرایط پیامک تشکیل پرونده ارسال خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر. با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساخت مسکن هنرمندان در استان ها، گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان استانی به‌زودی مراحل ساخت در استان ها نیز با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: وام مسکن 1403 اعلام شد

ایران تئاتر

6 فروردین 1403

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، رییس هیئت مدیره صندوق اعتباری به وام هنرمندان به عنوان قدمی برای برطرف کردن مشکلات هنرمندان به ویژه خرید خانه اشاره کرد و گفت: «تأمین امکانات برای خانه دار شدن اصحاب فرهنگ و هنر از موضوعات مورد تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای دولت مردمی بود. بر این اساس طبق توافق های به عمل آمده و پیگیری‌های انجام شده توسط صندوق با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبت نام اعضای صندوق در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن در خرداد سال گذشته فراهم شد.»

دعوت از هنرمندان

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به دعوت از نهصد هنرمند متقاضی مسکن برای تشکیل پرونده گفت: «فراخوان دریافت وام هنرمندان در سه مرحله منتشر شد و با ارسال اس ام اس به  ۹۰۰ نفر از هنرمندان متقاضی، از آنها دعوت شد تا برای تشکیل پرونده اقدام کنند. بدین ترتیب ۷۰۰ نفر از آن ها با حضور در صندوق اعتباری هنر پرونده خود را تکمیل کردند و برای اقدامات بعدی، پرونده این افراد به وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پرند ارسال شد. البته در مراحل بعدی برای سایر افراد واجد شرایط پیامک تشکیل پرونده ارسال خواهد شد.»

 ایشان افزود: «در ابتدا بعد از اعلام اسامی کلیه اعضای صندوق به وزارت راه و شهرسازی، با فرستادن پیام کوتاه و انتشار فراخوان برای تمام هنرمندان متقاضی  ثبت نام در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن اطلاع رسانی انجام شد. در این راستا بیشتر از 8000 هزار نفر از اعضای صندوق مذکور که واجد شرایط دریافت وام بودند در این طرح ثبت نام کردند.»

پوراحمدی توضیح داد: «سی و چهار درصد متقاضیان در استان تهران سکونت دارند. به همین منظور در شهر پرند فضای مناسبی را برای ساخت بخشی از خانه هنرمندان در نظر گرفته‌ایم و کلنگ ساخت و ساز شهرک اختصاصی هنرمندان را وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجتماع جمعی از هنرمندان در آبان ۱۴۰۲ به زمین زد.»

صندوق اعتباری هنر

6 فروردین 1403

مديرعامل صندوق اعتباري هنر با اشاره به وام هنرمندان که به عنوان اقدامات انجام شده براي کمک به تأمين مسکن اصحاب فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است، از تشکيل پرونده براي ۷۰۰ هنرمند متقاضي مسکن استان تهران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی با ذکر در نظر گرفتن وام هنرمندان به منظور حل مسائل معیشتی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر اضافه کرد که هدف اصلی صندوق از اختصاص این وام تأمین امکاناتی به جهت خانه دار شدن این عزیزان بوده است. ایشان افزود: تأمین امکانات برای خانه دار شدن اصحاب فرهنگ و هنر از موضوعات مورد تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای دولت مردمی بود. براین اساس طبق توافق های به عمل آمده و پیگیری‌های انجام شده از سوی صندوق با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبت نام اعضای صندوق در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن در خرداد ماه سال گذشته فراهم شد.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه افزود: در وهله نخست پس از اعلام اسامی تمامی اعضای صندوق به وزارت راه و شهرسازی، با ارسال پیامک و انتشار فراخوان به تمامی اعضا برای ثبت نام در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن اطلاع رسانی انجام شد.

فراخوان تکمیل پرونده

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به دعوت از نهصد هنرمند متقاضی مسکن برای تشکیل پرونده گفت: با گذشتن از سه مرحله با انتشار فراخوان و ارسال پیامک از ۹۰۰ نفر از هنرمندان متقاضی برای تشکیل پرونده دعوت شده است. که ۷۰۰ نفر از آنها با حضور در صندوق اعتباری هنر پرونده خود را تکمیل کردند. و برای اقدامات بعدی پرونده این افراد به وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پرند ارسال شد.

پوراحمدی گفت: درصد زیادی از متقاضیان وام هنرمندان. را اعضای صندوق در استان تهران تشکیل می دهند. براین اساس قطعه زمینی در شهر جدید پرند. برای ساخت بخشی از مسکن هنرمندان تخصیص داده شد. و کلنگ ساخت شهرک هنر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي. و با حضور جمعی از هنرمندان در آبان ۱۴۰۲ به زمين زده شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، گفت: در گام‌های آتی برای دیگر هنرمندان واجد شرایط و متقاضی وام. پیامک تشکیل پرونده ارسال می‌شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با بیان فعالیت‌هایی که برای ساخت مسکن هنرمندان در استان ها انجام شده  گفت: به امید خدا با همکاری مسئولان استانی هر چه زودتر مراحل ساخت و ساز در استان ها شروع شده و امیدواریم که با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: خرید خانه در محدوده پارک هنرمندان تهران

حرف آخر

بسیاری از اقشار جامعه برای خانه دار شدن نیاز به حمایت دولت دارند. این حمایت به شکل‌های مختلف از جمله اعطای وام و تسهیلات انجام می‌شود. همانطور که هر از گاهی می‌شنوید. که دولت وامی را به هنرمندان، ورزشکاران یا فرهنگیان اختصاص داده است. این بار هم صندوق اعتباری هنر با همکاری دولت تسهیلاتی را برای هنرمندان در نظر گرفته است. تا کنون 700 نفر متقاضی برای دریافت این وام از سراسر کشور اقدام کرده‌اند.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment