اجاره خانه و آپارتمان، اجاره نامه و تجربه اولین اجاره نشینی

اجاره خانه و آپارتمان و رفتن به اولین ملک اجاره‌ای می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز و در عین حال، دلهره‌آور باشد. مطمئناً چیزهای زیادی است که باید به آن‌ها فکر کنید. از اطمینان حاصل کردن راجع به انتخاب خانه مناسب تا دانستن این که چگونه از حقوق خود به عنوان مستاجر دفاع کنید. پس کسب اطلاعاتی مفید درباره نحوه پیدا کردن خانه ایده‌آل، حقوق و مسئولیتهای خود به عنوان مستاجر و کارهایی که باید بلافاصله پس از ورود به خانه انجام دهید از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکات اجاره خانه برای اولین بار

فهرست سر تیتر مطالب در مقاله: اجاره خانه و آپارتمان، اجاره نامه و تجربه اولین اجاره نشینی

برای اجاره خانه، یک لیست خوب شامل چه نکاتی است؟

آیا شما یک معامله خوب انجام می دهید؟

اگر عاشق یک ملک خاص شدید، به راحتی ممکن است از داشتن معامله خوب یا بد، چشم پوشی کنید. برای اطمینان از عدم پرداخت مبالغ زیاد، مهم است که خونسردی خود را حفظ کنید. قبل از امضای قرارداد تحقیقات لازم را انجام دهید. به خانه های مشابه برای اجاره، در اطراف نگاهی بیندازید و آن ها را با خانه مورد علاقه خود مقایسه کنید. هم چنین قبل از امضای قرارداد مطمئن شوید که دقیقا مبلغ پرداختی اجاره شامل چه مواردی است؟ برای مثال آیا این مقدار شامل قبوض برق و تلفن، آب و شارژ می شود؟ استفاده از یک ابزار مقایسه ای که تمام بازار را در بر بگیرد، می تواند در صرفه جویی هزینه ها به شما کمک کند.

در اجاره نامه باید به چه مواردی توجه کرد؟

به عنوان یک مستاجر، شما باید به اجاره نامه خود توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشید. اجاره نامه همان قوانینی است که می‌گوید شما چه کارهایی را می‌توانید و چه کارهایی را نمی‌توانید انجام دهید. و مالک خانه چه انتظاراتی از شما دارد. مدت زمان اجاره چقدر خواهد بود و اینکه آیا مبلغ اجاره شامل قبوض هم می‌شود یا نه.

اجاره نامه به عنوان یک قرارداد الزام‌آور بین شما و مالک عمل می‌کند. پس ضوابط قانونی، شرایط اجاره و نوع اجاره را مشخص می‌کند. چه مدت ثابت باشد (برای یک دوره، معمولا شش ماه) و چه دوره‌ای (به صورت هفتگی یا ماهیانه).

بندهای ویژه اجاره نامه

برای کاهش احتمال اختلافات یا مسائل بعدی، عاقلانه است که قبل از امضای اجاره نامه، آن را به دقت بررسی کنید. با این کار، تعهدات خود، قوانین و شرایطی که باید رعایت کنید را می‌دانید.

آیا صاحب خانه، برای مثال قوانین به خصوصی برای حیوانات خانگی یا سیگار کشیدن در خانه‌ اجاره‌ای دارد؟ چه تعهداتی در رابطه با نظافت وجود دارد؟ چه موقع از ماه باید اجاره پرداخت شود؟ صاحب خانه ترجیح می‌دهد چگونه اجاره‌ها را دریافت کند؟ اینها نمونه‌هایی از سوالاتی هستند که یک اجاره نامه کامل و جامع به آن پاسخ می‌دهد. نوشتن این موارد باعث می‌شود مطمئن شوید هیچ ابهامی وجود ندارد.

در بیشتر موارد، بعید است که یک مالک اجازه نگهداری حیوانات خانگی یا سیگار کشیدن را در خانه‌اش بدهد. به دلیل ریسک‌های احتمالی و آسیبی که ممکن است به بار بیاید. خوب است که تعهداتتان را بدانید تا مطمئن شوید که بندهایی مانند این را در اجاره نامه چک کرده‌اید.

شرایط مبلغ رهن

یک اجاره نامه همچنین مقدار رهن مورد نیاز و اینکه چگونه از آن نگهداری می‌شود را مشخص می‌کند. علاوه بر این، اجاره نامه سناریوهایی که در آن بخشی از رهن یا کل آن نگه داشته می‌شود (برای مثال جهت تعمیر خرابی که در زمان اجاره باعث آن شده‌اید) را مشخص می‌کند.

شما به طور قانونی مجاز به باز پس گیری مبلغ رهن در پایان اجاره هستید. مشروط بر اینکه شرایط قرارداد اجاره نامه خود را رعایت کنید. یعنی قبض های خود را به موقع پرداخت کنید و هیچ آسیبی به ملک وارد نکنید. گاهی اوقات بسته به شرایط و پول لازم بودن مالک، ترجیح مالک بر این است که خانه خود را به صورت رهن کامل اجاره دهد. عرف فعلی بازار مسکن در کشور ما به این گونه است که معمولا هزینه رهن معادل یک چهارم تا یک ششم قیمت فروش خانه است. که هرچه از عمر خانه کمتر گذشته باشد، این ضریب به یک چهارم نزدیک تر می شود. ولی در اکثر موارد، مالکان راغب به رهن کامل خانه خود نیستند و ترجیح می دهند که خانه خود را به صورت رهن و اجاره در اختیار مستاجر قرار دهند.

عرف بازار برای تبدیل رهن به اجاره یا برعکس به این صورت است که هر یک میلیون تومان رهن معادل سی هزار تومال اجاره محاسبه می شود. برای مثال یک خانه 120 متری نوساز که قیمت هر متر مربع آن 5 میلیون تومان است قیمت رهن کامل آن 150 میلیون تومان می باشد که اینگونه محاسبه می شود: 150=4/ (5×120).

به عنوان مثال:

اگر مستأجر بخواهد این خانه را اجاره کامل کند باید ماهانه مبلغ 4 میلیون و پانصد هزار تومان بپردازد: 4500000=30000×150 .

در صورتی که مستاجر تمایل به پرداخت مقداری پول پیش داشته باشد باید مقدار مابه تفاوت پول پیش و رهن کامل را تبدیل به اجاره کند. برای مثال در مورد خانه قبلی اگر مستاجر بخواهد 50 میلیون تومان پول پیش بپردازد، مابه تفاوت با رهن کامل، 100 میلیون تومان می شود. که بر اساس فرمول بالا وقتی در 30000 تومان ضرب شود، مستأجر باید ماهانه 3 میلیون تومان بابت اجاره پرداخت کند: (3000000 = 30000 × 100).

این سیستم محاسبه این امکان را به شما می دهد که با آگاهی بیشتری در مورد مبلغ اجاره خانه و آپارتمان مذاکره کنید. البته این نکته را هم باید مد نظر داشت که همیشه نباید قیمت را بر اساس عرف بازار تعیین کرد. گاهی اوقات پرداخت مبلغی بیشتر با توجه به شرایط شما و نیز شرایط خانه ای که تحویل می گیرید، ارزشش را دارد.

شرایط پرداخت اجاره و قبض‌ها

قبض‌هایی که شما مسئول پرداخت آن هستید هم باید مشخص ‌شود. گاهی اوقات قبض‌ها به عنوان بخشی از اجاره در نظر گرفته می‌شود و گاهی هم در نظر گرفته نمی‌شود. برای هر اجاره نامه متفاوت است. اکثر اوقات شما مسئول پرداخت قبض‌های آب، گاز، برق و قبض‌هایی مانند تلفن و اینترنت هستید.

مستاجران همچنین باید مالیات ملک را پرداخت کنند. مگر اینکه در خانه‌ای زندگی کنند که به چندین نفر اجاره داده شده، که در این حالت مالک مسئول است.

اجاره نامه به طور صریح مبلغ اجاره شما و نحوه پرداخت را مشخص میکند. همچنین اطلاعاتی درباره اینکه چه موقع و چگونه اجاره دریافت می‌شود را بیان می‌کند. شروع و پایان اجاره و اینکه آیا می‌تواند زودتر از موعد پایان یابد و چگونگی آن هم بیان خواهد شد.

شرایط تعمیرات و تزئین خانه

علاوه بر این، اجاره نامه شما مشخص می‌کند چه کسی مسئول تعمیرات جزئی است. در بعضی موارد، مالکان خوشحال می‌شوند که به مستاجران اجازه دهند کارهایشان را انجام دهند. در موارد دیگر ترجیح می‌دهند خودشان مسئول این کارها باشند. یا به کمپانی مدیریت ملک یا نماینده‌ای که استخدام می‌کنند اجازه می‌دهند تعمیرات را انجام دهد.

همچنین مشخص می‌شود که شما می‌توانید نوسازی انجام دهید یا باید برای آن اجازه بگیرید. همینطور قوانینی در رابطه با چسباندن پوستر، نگهداری باغچه و اضافه کردن اثاثیه، صراحتا مشخص می‌شود.

شرایط اجاره دادن به مستاجر دوم

زمانی که به اجاره نامه ها می‌رسیم قسمتی که معمولا نامشخص است اجاره دادن به مستاجر دوم است. در اجاره نامه شما باید مشخص شود که اجازه دوباره اجاره دادن ملک را دارید یا نه. این تصمیم برای هر کسی با توجه به اینکه هر مالکی قوانین متفاوتی برای مستاجرانش دارد متفاوت است. کسانی که به صورت غیرقانونی و بدون اجازه مالک، ملک را دوباره اجاره می‌دهند و گیر می‌افتند، با جریمه‌های سنگین رو‌به‌رو می‌شوند و ممکن است اقدامات قانونی بر علیه آنها انجام شود.

ایجاد تغییر در اجاره نامه

همانطور که می‌دانید، یک مستاجر باید به موارد زیادی توجه کند و آنها را در نظر بگیرد. این ممکن است برای برخی زیاد باشد. بعضی‌ها هم ممکن است آنقدر مشتاق به نقل مکان به خانه جدید اجاره‌ای باشند که در رابطه با اجاره نامه سختگیری نداشته باشند. و نگاه دوباره‌ای به آن نیندازند. در این صورت خود را در برابر خطرات، مسائل و پیچیدگی‌هایی که بعدا پیش می‌آید، مواجه می سازند.

اگر شما درباره هر یک از قسمت‌های اجاره نامه شک دارید، از مشاور املاک یا صاحب خانه بخواهید که شفاف‌سازی کنند. اگر احساس می‌کنید که احتیاج به مشورت قانونی دارید، در صفحه متخصصین آریامرز می توانید با برترین متخصصین در زمینه های مختلف بازار املاک ارتباط برقرار کنید. برای آگاهی بیشتر در این زمینه، با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

برای مشورت با متخصصین املاک در آریامرز به این صفحه مراجعه نمایید
تغییر اجاره نامه

اگر می‌خواهید اجاره نامه را به هر دلیلی در آینده تغییر دهید، باید با مالک بر روی موارد مورد نظر به توافق برسید. همچنین باید بدانید اگر مالک بر اساس سن، جنسیت، نژاد و مذهب شما تبعیضی قائل شود، این بر خلاف قانون است. همینطور اگر باردار هستید یا معلولیتی دارید، قوانینی وجود دارد که از تبعیض به این دلایل جلوگیری کند. به عنوان مثال اگر شما نابینا هستید یا بینایی نسبی دارید و نیاز به یک سگ راهنما در خانه دارید اما مالک اجازه ورود حیوانات خانگی را ندهد، باید این موارد را تغییر دهد تا به سگ راهنما اجازه ورود دهد. مگر اینکه دلیل بسیار قانع‌کننده‌ای برای اجازه ندادن داشته باشد.

شرایط اعلام پایان اجاره و تخلیه ملک

اجاره نامه شما مشخص می‌کند در صورتی که می‌خواهید اجاره را پایان دهید، چقدر زمان دارید تا آن را اعلام نمایید. در این صورت همچنان مسئول پرداخت کل اجاره مدت ثابت هستید. مگر اینکه مالک با پایان یافتن زود هنگام اجاره توافق کند. یا در صورتی که در یکی از بندهای اجاره نامه ذکر شده باشد. این مورد هم دلیل دیگری برای مطالعه دقیق اجاره نامه برای فهم حقوق و تعهدات شما است.

جا‌به‌جایی خانه ممکن است برای بعضی افراد مشکل باشد و به دلیل اشتیاق برای حفظ خانه اجاره‌ای امکان دارد اجاره نامه را بدون بررسی دقیق امضا کنند. به دلیل اطلاعات مهم بسیار زیادی که در اجاره نامه وجود دارد این کار عاقلانه نیست. اجاره نامه بخش مهمی از فرایند اجاره است. پس به نفع شماست که مطمئن شوید آن را مرور کرده و انتظاری که از شما می‌رود را درک کرده‌اید.

آیا خانه اجاره ای ویژگی های مورد علاقه شما را دارد؟

داشتن لیستی از مشخصه های کاربردی که شما در خانه خود به دنبال آن هستید، به شما در محدود کردن انتخابتان و برگزیدن خانه اجاره ای مناسب کمک می کند. لیست شما می تواند شامل تمامی موارد، از پارکینگ و شبکه اینترنت گرفته تا اجازه نگهداری از حیوانات خانگی باشد. به فضای انبار مورد نیاز خود و اینکه شما خانه مبلمان شده یا بدون اسباب را ترجیح می دهید، فکر کنید. خانه های مبلمان شده، اثاثیه ی اصلی که شما دست کم در ملک خود انتظار دارید مثل تخت خواب، میز و صندلی را دارا هستند. در بعضی موارد، این خانه ها شامل موارد اضافی همچون تلوزیون و سیستم های صوتی می باشند.

اما اغلب صاحبخانه ها ترجیح می دهند که ریسک فراهم کردن این متعلقات را نکنند. از طرف دیگر املاک اجاره ای بدون این اسباب، تنها شاخصه های اولیه را دارا هستند. آن ها عموما شامل وسایلی همچون گاز توکار، کف پوش و پرده ها هستند. البته شما باید بطور دقیق موارد مورد نیازتان را بررسی کنید و خودتان آن ها را فراهم کنید. اگر این برنامه را دارید که سیستم های صوتی مثل تلوزیون را خودتان بخرید، پس متعلقات موجود در خانه را بررسی کنید. ممکن است محدودیت هایی در ارائه وسایل دلخواه خود داشته باشید. بنابراین بهترین کار همیشه این است که از موارد موجود در خانه آگاه شوید و با لیست وسایل مورد نیاز خود تطبیق دهید.

آیا خانه اجاره ای در موقعیت مکانی و محله مناسبی قرار دارد؟

هنگام تصمیم گیری عاقلانه در رابطه با ملک، موقعیت مکانی بسیار حائز اهمیت است. قبل از تحویل گرفتن خانه، مطمئن شوید که این خانه مناسب شما است. برای مثال آیا به راه های حمل و نقل سریع و راحت دسترسی دارد؟ چه مدت زمان طول می کشد تا شما در ساعات شلوغی یا دیگر ساعات به محل کار خود برسید؟ آیا دسترسی راحتی به فروشگاه ها دارید؟ آیا مکان امنی است؟ و اگر شما بچه کوچک دارید، آیا مدارس خوبی در حوالی آنجا قرار دارد؟ برای لمس این واقعیت، تماشای نواحی خانه در روزها و ساعات متفاوت، به شما بسیار کمک می کند. حتی می توانید به صورت امتحانی، یک بار از آن جا به محل کار خود بروید تا زمان در مسیر بودن را بررسی نمایید.

آیا این ملک در وضعیت خوبی قرار دارد؟

از نزدیک به خانه نگاه کنید. درها و پنجره‌ها را امتحان کنید تا حفاظت شده و امن باشند. مراقب هرگونه نم زدگی در دیوارها، سقف و کف باشید. شیرها و دوش را امتحان کنید تا از فشار آب مطمئن شوید و راجع به آخرین لیست وسایل موجود در خانه سوال کنید. هم چنین سیفون توالت را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. این بررسی ها هنگام جابجایی، شما را از اتفاقات غیر منتظره محافظت می کند.

حقوق و مسئولیت های شما به عنوان مستاجر چیست؟

وقتی که به خانه ی اجاره ای می روید، حقوق و مسئولیت هایی دارید که مهم است آنها را بدانید.

حقوق شما به عنوان مستاجر:

پیش از تحویل گرفتن خانه اجاره ای، باید قرارداد را امضا کنید. این مدرک، انتظارات شما و صاحب خانه را مشخص می کند. یکی از این حقوق این است که گواهی عملکرد انرژی ملک را ببینید. این به شما می گوید که چه مقدار انرژی برای خانه کافی است. و این امکان را به شما می دهد که ببینید تأمین گرما و نور چقدر هزینه دارد؟ دیدن این گواهی می تواند در تنظیم بودجه دقیق تر به شما کمک کند‌.

شما اغلب، این حقوق را نیز دارا هستید:

از اخراج ناعادلانه و افزایش اجاره ناعادلانه در امان هستید.

تا زمانی که به عنوان مستاجر مسئولیت های خود را انجام دهید، می توانید مبلغ رهن خود را در انتهای اجاره، باز پس بگیرید.

در ملکی زندگی می کنید که در وضعیت تعمیراتی خوبی قرار دارد و امن است.

در آرامش خاطر هستید، بجز مواقعی که صاحبخانه در موارد اضطراری درخواست رسیدگی کند.

مسئولیت های شما به عنوان مستأجر:

مراقب هرگونه صدمه به ملک باشید.

اجاره توافق شده را به موقع پرداخت کنید.

هرگونه خسارت که توسط شما یا مهمانتان به وجود آمده را پرداخت نمایید.

به صاحبخانه خود اجازه بازرسی و انجام کارهای ضروری را بدهید.

اجازه اجاره ملک به شخص دیگری را ندارید مگر اینکه در قرارداد اجاره نامه ذکر شده باشد که می توانید این کار را انجام دهید.

هر گونه مشکل در خانه را به صاحبخانه و در زمان مناسب گزارش دهید تا بتواند برای تعمیر آن برنامه‌ریزی کند.

اسباب کشی، نقل مکان و اسکان در خانه‌­ اجاره ای جدید

اگرچه رفتن به خانه‌ی جدید یک تجربه هیجان‌انگیز است، اما در عین حال می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد. از متخصصین حرفه‌ای برای اسباب‌کشی استفاده کنید. این می‌تواند کمک بزرگی برای رفع استرس در حین جابجایی باشد. دائما در جریان اطلاعات مهم درمورد نحوه­‌ی نقل مکان بی‌دردسر باشید. همچنین پیشنهادات طراحی که ملک اجاره‌­ای شما را در کمترین زمان به خانه­‌ی واقعی شما تبدل می‌­کنند، بررسی کنید.

نقل مکان به خانه اجاره ای

راهکارهای مفید در مورد اسباب‌کشی و کارهایی که باید در الویت قرار گیرند:

هرچه زودتر شروع به بسته­‌بندی کنید

هرچه زودتر اثاثیه‌­ی خود را بسته­‌بندی کنید، عجله و استرس کمتری خواهید داشت. این کار را با وسایل غیرضروری و حدود دو هفته قبل از روز اسباب‌کشی، شروع کنید. مطمئن شوید وسایلی را که به یک اتاق خاص در خانه‌­ی جدیدتان تعلق دارند، با هم بسته­‌بندی کرده­‌اید. این کار، بسته‌­بندی را بسیار ساده‌­تر می­‌کند.

همه بسته ها را برچسب بزنید

 برای عدم سردرگمی هنگام ورود به خانه­‌ی جدیدتان، مطمئن شوید همه جعبه‌های شما به­ درستی برچسب خورده‌­اند.

بسته بندی وسایل موقع اسباب کشی به خانه اجاره ای

چیزهای ضروری را در دسترس قرار دهید

در روز یا شب اول ورود به خانه­‌ی جدیدتان، به وسایل خاصی احتیاج خواهید داشت. بنابراین تهیه­‌ی یک یا دو جعبه که حاوی این موارد ضروری باشد، مفید است. شما می­‌توانید هر چیزی از مواد تمیزکننده، کیسه‌­های زباله و ملحفه گرفته تا کتری، لیوان، چای و قهوه را داخل آن‌ها قرار دهید.

آنچه را که لازم ندارید، رها کنید

هنگام بسته‌­بندی، سعی کنید با اثاثیه‌­ی خود بی‌­رحم باشید. اگر چیزهایی وجود دارند که دیگر نیازی به آن­ها ندارید یا از آن­ها استفاده نمی­‌کنید، آن­ها را به خیریه‌­ها بدهید. یا اگر در شرایط نامطلوبی هستند، آنها را دور بیندازید. این کار، بار شما را سبک­‌تر می‌­کند و مکان جدید شما را با وسایل غیرضروری شلوغ نمی‌­کند.

یک مراقبت حیوان خانگی یا پرستار کودک، پیدا کنید

اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، سعی کنید شخصی را پیدا کنید تا در طی جاب­جایی، از آن­ها مراقبت کند.

دارایی های خانه جدید را بررسی کنید

وجود سند وسایل موجود در خانه می‌تواند در جلوگیری از اختلافات با صاحب‌خانه بر سر مبلغ رهن و اجاره، کمکتان کند. بنابراین ضروری است که این سند را با دقت و به محض ورود به خانه بررسی کنید. هرچیزی که نادرست است را مشاهده کرده و مطمئن شوید که این‌ها را ثبت و ضبط کرده‌اید. برای مثال، جزئیات موارد مفقود ‌شده را اضافه کنید و از آن ها یادداشت بردارید و از هرگونه خسارتی، عکس بگیرید. به عنوان یک قانون کلی، عاقلانه است که عکس‌های زیادی به عنوان سند از اطلاعات داده شده بگیرید. و تنها سند اموالی را امضا کنید که کاملا با آن موافق هستید.

کنتور ها را بخوانید

از روزی که وارد خانه می‌شوید، کنتورهای گاز، برق و آب را قرائت کنید و از تسویه‌‌ی آن‌ها تا آن تاریخ مطمئن شوید. هم‌چنین می‌توانید عکس هایی از کنتور که این اطلاعات را نشان می دهد بگیرید. انجام این کار به شما اطمینان می دهد تا قبض های دقیقی را در ابتدای کار دریافت کنید.

مطمئن شوید که چه کسی مسئول قبض ها است

اگر در خانه اجاره‌ای جدید خود، با افراد دیگری زندگی می‌کنید، مسئولیت پرداخت قبوض را بر عهده‌ی یک نفر قرار دهید.

آدرس خود را برای بانک، راهنمایی و رانندگی و دیگر موارد به روز کنید

فراموش نکنید که آدرس خود را در ارگان های مختلف تغییر دهید. همچنین عاقلانه است که هرچه سریعتر سازمان راهنمایی و رانندگی، بانک و سایر ارائه دهندگان مالی را از تغییر محل زندگی خود مطلع سازید تا خطر تخلف را به حداقل برسانید.

با موارد امنیتی خانه جدید آشنا شوید

مطمئن شوید که می‌دانید چگونه درها و پنجره‌های خانه‌ی جدید را قفل کنید. این شامل هرگونه در و پنجره در بیرون و اطراف خانه نیز می‌باشد. اگر زنگ خطری وجود دارد، حتما به آن رسیدگی کنید.

با قوانین و کارهای روزمره‌ی محل جدید آشنا شوید

در اسرع وقت، از زمان جمع‌آوری سطل زباله در خیابان تا مقررات پارکینگ‌های محلی و به طور کلی از همه چیز باخبر شوید.

خانه جدید را به سلیقه خود چیدمان کنید

برای نوسازی یک ملک اجاره‌­ای، محدودیت وجود دارد. به­‌عنوان مثال، صاحب‌خانه­ ممکن است با شما در مورد تغییر دکوراسیون موافق نباشد. با این حال، با اجرای کارهایی ساده می‌­توانید خانه‌­ی جدید خود را شخصی‌سازی کنید.

اگر مطمئن نیستید که مجاز به ایجاد تغییرات خاصی در خانه‌­ خود هستید، بندهای اجاره‌­نامه­ را بررسی نمایید. همچنین می‌­توانید با موجر خود تماس بگیرید و مستقیماً از او بپرسید.

میتوانید از کاغذ دیواری­‌های قابل جدا شدن، استفاده کنید

کاغذ دیواری­‌های سنتی ممکن است جدا نشوند. اما آیا می­‌دانستید که  کاغذ دیواری­‌هایی وجود دارد که قابل جدا شدن هستند. این لوازم تزئینی جانبی را می‌­توان سریع، راحت و بدون آسیب رساندن به دیوار زیرین، جدا کرد که برای مستاجران بهترین گزینه است. بنابراین، شما می­ توانید رنگ زمینه را بهبود ببخشید. و الگوهای مورد نظر خود را بدون هیچ‌گونه نقضی در بندهای اجاره­‌نامه، اضافه کنید.

تغییر دکوراسیون خانه اجاره ای

عکس‌های شخصی زیادی را در خانه قرار دهید

قرار دادن عکس­‌های موردعلاقه‌­تان در معرض دید، فضای خانه را جذاب‌تر می‌کنند. قبل از اینکه چیزی را به دیوار آویزان کنید، مطمئن شوید که این کار، مطابق بندهای اجاره نامه است. اگر مطابق نبود، به‌­جای آن می‌توانید قاب­ عکس­‌های خود را روی سطوح مختلف قرار دهید.

از لوازم تزئینی پارچه‌ای جدید استفاده کنید

لوازم تزئینی پارچه‌ای مانند پرده، فرش و کوسن، می‌­توانند ظاهر و حس اتاق­‌های شما را به ­کلی دگرگون کنند. بهترین مزیت این کار این است که اگر روزی قصد نقل مکان داشتید، می‌توانید آنها را بسته­‌بندی کرده و به ملک جدید خود ببرید.

تعدادی گل و گیاه به محیط اضافه نمایید

وجود گیاهان سبز، روح تازه‌ای را به فضای خانه­‌ی اجاره‌ای شما می­دمد. همچنان که گیاهان را در مکان­‌های نشیمن قرار می­‌دهید، چرا بعضی از آن‌ها را در حمام یا آشپزخانه‌­تان نگذارید؟

استفاده از گل و گیاه در خانه اجاره ای 

امیدواریم این مطلب به شما در یافتن خانه ای مناسب برای اجاره کمک کند. لطفا سوالات و دیدگاه های خود را در پایین همین صفحه با ما مطرح نمایید.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment