بازدید از املاک در روزهای کرونا؛ مهم‌ترین نکات و پروتکل‌های بهداشتی

نزدیک به دو سال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد. این بیماری تغییرات زیادی در سبک زندگی تمام مردم دنیا ایجاد کرد. اما با تمام این‌ها و بعد از حدود دو سال، مردم در تلاش هستند که به زندگی عادی بازگردند. یکی از مسائلی که از همان ابتدای شروع کرونا ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول کرد، چگونگی بازدید از منازل برای خرید یا اجاره بود. همۀ افراد به این فکر بودند که آیا می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازدید از املاک در روزهای کرونا را داشت؟ از آن زمان تا کنون در میزان و نحوۀ پروتکل‌های بهداشتی که در این زمینه وجود دارد، تغییرات زیادی صورت گرفته است. علاوه بر بازدیدهای مجازی از خانه‌ها، در هنگام بازدیدهای حضوری هم از سوی بنگاه‌ها و مشتریان، نکات بهداشتی بیشتری رعایت می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به مهم‌ترین نکات بهداشتی بازدید از املاک در روزهای کرونا اشاره کنیم. بعد از آن هم به امکاناتی که وب سایت آریا مرز برای بازدید مجازی از خانه‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است اشاره خواهیم کرد. لطفاً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

فهرست سرتیتر مطالب در مقاله: بازدید از املاک در روزهای کرونا؛ مهم‌ترین نکات و پروتکل‌های بهداشتی

چرا رعایت نکات بهداشتی در هنگام بازدید از املاک در روزهای کرونا ضروری است؟

یکی از مهم‌ترین نکات مقابله با پاندمی کرونا، جلوگیری از شیوع ویروس است. این کار نیز فقط در صورت رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌ گذاری‌های اجتماعی امکان پذیر است. به همین دلیل هم هست که هم فروشنده‌ها یا صاحبخانه‌ها و هم خریداران یا مستأجران باید در کنار مشاوران املاک، در هنگام بازدید از املاک در روزهای کرونا، تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند. به این منظور چک لیستی از نکات بهداشتی وجود دارد که لازم است طرفین معامله حتماً آنها را بدانند. هدف اصلی نکات گفته شده در این چک لیست، کاهش میزان شیوع ویروس کرونا در هنگام انجام معاملات ملکی است.

بازدید از ملک در ایام کرونا

در روز قبل از بازدید از ملک به این نکات توجه کنید.

  • تمام لوازم بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، الکل و… را آماده کنید تا در هنگام بازدید به مشکل نخورید.
  • بررسی کنید که طرف مقابل یا خودتان علائمی مثل تب، تنگی نفس، سرفه، دردهای عضلانی، گلو درد و… نداشته باشید.
  • بهتر است شما و طرف مقابلتان در 14 روز گذشته در مکان‌های آلوده یا در نزدیکی فرد مبتلا به کرونا نبوده باشید.
  • به راه‌هایی فکر کنید که بتوانید در تمام طول مدت زمان بازدید از خانه، فاصلۀ اجتماعی مناسب را رعایت کنید. این فاصله حداقل یک و نیم متر از هر طرف با افراد دیگر است.
بیشتر بخوانید: همه چیز دربارۀ بازاریابی اینترنتی املاک

در روز معامله و هنگام بازدید از املاک در روزهای کرونا، این نکات را فراموش نکنید.

  • مطمئن شوید که با ماسک مناسبی تمام بینی و دهان خودتان را پوشانده‌اید.
  • دستکش یک بار مصرف و محلول‌های ضد عفونی کنندۀ دست به همراه داشته باشید. (این محلول‌ها باید حداقل 60 درصد الکل داشته باشند.)
  • بهتر است برای ورود به خانه از کاورهای کفش یک بار مصرف و کش دار استفاده کنید.
  • بهتر است همیشه چند دستکش، کاور کفش و ماسک اضافی به همراه داشته باشید. ممکن است به هر دلیلی در طول فرایند بازدید به آنها نیاز داشته باشید.
  • قبل از ورود به خانه و دیدن افراد دیگر، ماسکتان را کامل روی صورتتان نصب کنید، دستکش‌ها و کاورهای کفشتان را نیز بپوشید.
  • با پدهای الکلی، سطوحی را که قصد دارید لمسشان کنید، پیش از لمس ضد عفونی کنید.
  • با تمام افراد حاضر در ساختمان، فاصلۀ یک و نیم متری را حفظ کنید.
  • مطمئن باشید که تمام درها و پنجره‌های ساختمان باز است و هوا در جریان است و به راحتی تهویه می‌شود.
  • در صورت نیاز می‌توانید برای تهویه و جابجایی هوا از پنکه و کولر هم استفاده کنید.
  • تا جایی که امکان دارد سعی کنید به سطوح مختلف دست نزنید.
  • حتماً یک کیسه زباله همراهتان داشته باشید تا بعد از اتمام بازدید، ماسک‌ها، دستکش‌ها و کاورها و… را در داخل آن بیندازید.

بازدید از خانه ها در زمان کرونا

بیشتر بخوانید: مشاور املاک مناسب برای خرید و فروش املاک را چگونه انتخاب کنیم؟

بعد از بازدید از املاک در روزهای کرونا به این نکات توجه کنید.

  • برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و از بین بردن تمام آلودگی‌ها، بهتر است کاور، ماسک و دستکش خود را بعد از بازدید در داخل یک نایلون گذاشته و دور بیندازید.
  • قبل از ضد عفونی کردن یا شستن دستانتان، به هیچ عنوان دستتان را به چشم‌ها، بینی و دهان خود نزنید.
  • بهتر است در اولین فرصت دستانتان را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. همچنین می‌توانید با محلول‌های ضدعفونی کنندۀ الکی، دستانتان را ضد عفونی کنید.
  • در هنگام برداشتن ماسک و درآوردن دستکش به هیچ عنوان نباید به سطح بیرونی آنها دست بزنید. احتمال آلوده بودن سطوح این لوازم بالاست. برای برداشتن ماسک بهتر است گوشۀ کش‌های آن را بگیرید. برای درآوردن دستکش‌ها هم می‌توانید از لبۀ بیرونی دستکش بگیرید و آنها را به صورت پشت و رو دربیاورید.

نکات تکمیلی برای بازدید از خانه‌ها در ایام ویروس کرونا

  • مهم‌ترین نکته این است که سعی کنید فقط اولین بازدید و ملاقات را به صورت حضوری انجام دهید. ادامۀ کارهایتان را بهتر است تا جایی که می‌توانید به شکل غیر حضوری و از طریق اینترنت و تلفن و… پیش ببرید.
  • اگر می‌خواهید بیش از یک خانه را ببینید، می‌توانید مشخصات خانۀ موردنظرتان را به بنگاه‌های معاملاتی بگویید. مشاوران املاک هر زمان که خانه‌ای با مشخصات موردنظر شما پیدا شود، به شما اطلاع خواهند داد.
  • از وب‌سایت‌های رایگان جستجوی ملک، مثل آریا مرز، استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند از خانه و در امنیت کامل به جستجوی خانه‌های موردنظر خودتان بپردازید.
  • یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا دست دادن است. اگر دست شما آلوده شود، ممکن است ویروس ازطریق تماس دست آلودۀ شما با چشم‌ها یا دهانتان وارد بدن شما بشود. بنابراین در زمان بازدید از خانه‌ها به هیچ عنوان با بقیۀ افراد حاضر در خانه دست ندهید. در صورتی که بنا به دلیلی مجبور به انجام این کار شدید، بلافاصله دست‌هایتان را ضد عفونی کنید.

نکات بهداشتی بازدید از خانه ها

مواردی دیگر:

  • در زمان بازدید از خانه به هیچ عنوان ماسک خود را از روی صورتتان برندارید. بنابراین نباید در زمان بازدید چیزی بخورید یا بنوشید. مخصوصاً اگر پذیرایی از شما قرار است در ظروف مشترکی که قبلاً توسط دیگران استفاده شده است انجام شود!
  • بهتر است به تنهایی از خانه بازدید کنید. می‌توانید برای نشان دادن خانه به سایر افراد خانواده نیز، با اجازۀ صاحب خانه از بخش‌های مختلف آن عکس بگیرید. این عکس‌ها را می‌توانید به اعضای خانواده نشان دهید و نظرشان را دربارۀ خانه بپرسید.
  • قبل از ترک خانه از صاحبخانه بخواهید کلیدهای برق و دستگیرۀ درها را ضد عفونی کند.
  • در زمان امضای قرارداد اجاره یا فروش، از خودکار شخصی استفاده کنید. از دیگران هم بخواهید که همین کار را قرارداد انجام دهند.
بیشتر بخوانید: خانۀ مورد نظر خودتان را با چند کلیک در آریا مرز پیدا کنید.

 

وب سایت آریا مرز چه امکاناتی را برای جستجوی ملک در اختیار شما قرار می‌دهد؟

یکی از بهترین راه‌های پیدا کردن خانه برای اجاره یا فروش، جستجوی خانه‌ها به صورت آنلاین است. وب سایت آریا مرز این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به راحتی و با چند کلیک، خانۀ مورد نظر خودتان را پیدا کنید. حتی فرایند خرید و اجاره را هم می‌توانید به صورت آنلاین انجام بدهید. در وب سایت آریا مرز فیلترهای مختلفی وجود دارد. این فیلترها به شما کمک می‌کنند که نتایج جستجوهایتان را براساس خواسته‌های خودتان محدودتر کنید. در نتیجۀ محدود شدن جستجوها، شما می‌توانید خانۀ مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت پیدا کنید.

امکانات و گزینه‌های وب‌سایت آریا مرز برای جستجوی خانه و بازدید از ملک وجود دارد که در ادامه بیشتر با قسمت‌هایی از آنها آشنا خواهیم شد.

جستجوی ملک به صورت آنلاین در تهران

برای پیدا کردن و بازدید از خانه و آپارتمان در مناطق مختلف تهران می‌توانید به صورت آنلاین در وب سایت آریا مرز جستجو کنید. امکان فیلتر و محدود کردن جستجو در تمام مناطق 22 گانۀ تهران برای شما فراهم خواهد بود.

جستجوی آنلاین ملک

امکانات و فیلترهای دیگر برای جستجوی ملک

با انتخاب منوی «فیلترهای بیشتر» در زمان جستجوی ملک می‌توانید به گزینه‌های بیشتری برای جستجو از جمله متراژ زیربنا و متراژ زمین، سال ساخت، تعداد اتاق خواب، وضعیت سند و امکانات متعدد دیگر دسترسی داشته باشید. همچنین در منوی «قیمت» نیز می‌توانید کمترین و بیشترین بازۀ قیمت را برای ملک مورد نظر خود انتخاب کنید و فقط مرتبط‌ترین آگهی‌ها با جستجوی خودتان را مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید: خرید خانۀ ویلایی در تهران با بهترین قیمت

 

جستجوی ملک از روی نقشه

یکی از مهم‌ترین امکانات وب سایت آریا مرز که می‌توانید از آن برای انتخاب و بازدید از املاک در روزهای کرونا استفاده کنید، امکان انتخاب کردن ملک به صورت مستقیم و از روی نقشه است. شما می‌توانید با انتخاب محل‌ها و مناطق مورد نظر خود از روی نقشه، تمام فایل‌های ثبت شده در آن منطقه را ببینید. خانه‌ها با نقطه‌های قرمز و آبی روی نقشه مشخص شده‌اند. با کلیک روی هر کدام از این نقاط می‌توانید خانۀ مورد نظر را ببینید و با جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.

خرید آپارتمان در تهران

امکان انتخاب از میان گزینه‌های مختلف خرید

منوی «خرید» امکانات و گزینه‌های مختلفی برای خرید و جستجوی ملک در اختیار شما قرار می‌دهد. در این منو شما می‌توانید خانه‌های مختلف را با تفکیک‌های دقیقی مثل «ثبت شده توسط مشاور املاک»، «ثبت شده توسط مالک»، «در حال ساخت»، «پیش فروش»، «مشارکت در ساخت»، «اجاره» و «فقط خانه‌های نوساز» جستجو و مشاهده کنید.

خرید خانۀ ارزان

ارتباط با مشاوران اختصاصی

یکی از امکانات بی نظیری که در وب سایت آریا مرز به آن دسترسی خواهید داشت، امکان دسترسی به مشاوران حوزه‌های مختلف در شهرهای گوناگون ایران است. شما می‌توانید با «مشاوران املاک»، «مهندسین و طراحان دکوراسیون داخلی»، «ساختمان سازان»، «فروشندگان لوازم خانه و ساختمان»، «خدمات دهندگان ساخت و ساز»، «عکاسان» و دیگر متخصصان شهرهایی مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و… در ارتباط باشید.

همچنین اگر شما مشاور املاک یا هر متخصص دیگری در حوزۀ مسکن باشید، می‌توانید برای خودتان در آریا مرز یک حساب کاربری حرفه‌ای بسازید و کار و حرفۀ خودتان را تبلیغ و معرفی کنید.

 

بیشتر بخوانید: ارتباط با مشاوران املاک و دیگر متخصصان حوزۀ مسکن به صورت آنلاین در آریا مرز

 

بازدید از املاک در روزهای کرونا

دسترسی به آگهی‌های عکس‌دار؛ ابزاری مهم برای بازدید از املاک در روزهای کرونا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که اغلب افراد ترجیح می‌دهند به صورت حضوری از خانه‌ها بازدید کنند، این است که می‌خواهند همۀ زوایا و نقاط پنهان ملک را ببینند. شما می‌توانید در بازدیدهای مجازی به این امکان ازطریق عکس‌هایی که در آگهی‌ها قرار داده می‌شوند دسترسی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هرچقدر هم که در یک آگهی به جزئیات و ویژگی‌های زیاد و کاملی اشاره شده باشد، در صورتی که تصاویر مناسبی برای آگهی انتخاب نشده باشد یا آگهی هیچ عکسی نداشته باشد، مشتریان توجه و اقبالی به آن آگهی نشان نخواهند داد.

 

بیشتر بخوانید: بازدید از ملک و نکات مهمی که باید در هنگام بازدید حتماً به آنها توجه کنید.

 

بعضی از افراد هم صرفاً چند عکس از اینترنت را دانلود کرده و به عنوان عکس ملک در آگهی قرار می‌دهند. این هم نشانۀ بارز صادق نبودن با مشتریان است و عواقب خوبی نخواهد داشت. هرچقدر که شما بتوانید از ملک خود عکس‌های با کیفیت، کامل و از زاویه‌های مختلف در آگهی قرار دهید، احتمال دیده شدن و موفقیت آگهی فروش یا اجارۀ ملک هم افزایش خواهد یافت.

اغلب آگهی‌های درج شده در آریا مرز دارای عکس هستند و شما می‌توانید تعداد تصاویر درج شده در هر آگهی را روی گوشۀ سمت راست آگهی‌ها ببینید.

جستجوی آنلاین ملک

بازدید از املاک در روزهای کرونا ؛ جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به تمام نکاتی که در زمان بازدید از املاک در روزهای کرونا به صورت حضوری لازم است که رعایت شوند اشاره کنیم. همچنین به مزایایی اشاره کردیم که جستجوهای آنلاین می‌توانند در شرایط فعلی در اختیار شما قرار دهند. شما همچنین با جستجوهای آنلاین ملک‌ها می‌توانید به میزان زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید. جستجوهای آنلاین از ترددهای غیرضروری نیز پیشگیری می‌کنند و در نتیجه هوا کمتر آلوده خواهد شد. امیدواریم که مطالعۀ این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

 

 

Show CommentsClose Comments

Leave a comment